טרנטינו במסיבת העיתונאים (צילום: עודד קרני)
טרנטינו. בלי מוסר השכל | צילום: עודד קרני

במאי הקולנוע קוונטין טרנטינו כינס הבוקר מסיבת עיתונאים במלון דן בתל אביב לכבוד צאת סרטו החדש "ממזרים של כבוד" שיעלה לאקרנים בישראל ביום חמישי. יחד עם טרנטינו עלו על הפודיום השחקן האוסטרי כריסטוף וולץ, שמככב בסרט ואף זכה על תפקידו בפרס השחקן הטוב ביותר בפסטיבל קאן. השלים את השלישייה המפיק ממוצא יהודי לורנס בנדר. טרנטינו בלט בין שניהם ותפס את רוב הפוקוס, הרחיב בתשובותיו ואף נטל את רשות הדיבור גם כשהשאלות הופנו לעמיתיו.

אחרי שבירך את העיתונאים בברכת "שלום" ו"שנה טובה", בעברית כמובן, הסביר הבמאי מדוע החליט לבקר כאן: "היה לי חשוב להגיע לישראל, זו מדינה שלא הייתי בה עדיין ורציתי לשמוע את תגובות הקהל לסרט. רציתי להגיע כדי להראות לאנשים שאכפת לי. אבל בכל מקרה רציתי להגיע לישראל, גם בלי סרט שמדבר אליכם כמו 'ממזרים של כבוד'".

הסרט החדש, שהקרנת הבכורה החגיגית שלו תיערך הערב, מתרחש על רקע מלחמת העולם השניה ועוסק בחבורת חיילים יהודים אמריקאים שיוצאים לנקום את רצח אחיהם במסע ציד של חיילים נאצים. "מאז שנות ה-80 כל הסרטים על מלחמת העולם השנייה עסקו בקורבנות, אני יצרתי סרט הרפתקאות", הסביר הבמאי והוסיף: "בהחלט יש אירוניה בסרט על כל נושא הקורבנות והתפיסה של הטובים והרעים ומי הקורבן. אני לא יכול להיות ביקורתי כלפיי הדמויות שלי, אני לא רואה אף אחת מהן כרעות או כנבלות, אחרת הן לא יוכלו להיות שלמות ועגולות. אני חייב לאהוב אותן ולהבין אותן על מנת שאתם תוכלו לקלוט אותם כרשעים או לשפוט אותן".

טרנטינו במסיבת העיתונאים (צילום: עודד קרני)
וולץ. מגלם נאצי | צילום: עודד קרני

 

ואילו וולץ הוסיף: "אנחנו יודעים שהיטלר אהב ילדים והוא היה אורח נפלא בארוחות ערב. זה לא סותר את היותו נבל, רק הופך אותו למעניין יותר. אני חושב שכדאי שתצאו מהדעות הקדומות שלכם ותראו את הסרט כמו שהוא - נרטיב".

לשאלה האם יש מוסר בסרט השיב טרנטינו שזה לא סרט עם מוסר השכל: "אלה לא הסרטים שאני עושה. הדבר היחיד שאני יכול לומר הוא שאנשים הם אנשים. אני כן אוהב לסבך את הסיטואציה כדי שיהיה קשה למצוא את מוסר ההשכל, אני לא אוהב שחור או לבן". 

ולמה בראד פיט לא בא איתו בסוף? "רק המובטלים יכלו להגיע", השיב הבמאי, "לכל השאר יש עבודות".

טרנטינו במסיבת העיתונאים (צילום: עודד קרני)
סרטים אלימים זה קורע | צילום: עודד קרני
טרנטינו במסיבת העיתונאים (צילום: עודד קרני)
עולה לי תסריט בראש על מסיבת עיתונאים שהופכת למרחץ דמים | צילום: עודד קרני
טרנטינו במסיבת העיתונאים (צילום: עודד קרני)
סיבכתם אותי עם השאלה הזאת | צילום: עודד קרני
טרנטינו במסיבת העיתונאים (צילום: עודד קרני)
להתראות בסרט הבא | צילום: עודד קרני

בהכנת הכתבה סייעה אורנית פרידמן.