אין תמונה
אווטאר. פתיחה טובה אבל לא מושלמת

אחרי עבודה מאומצת של שנים והשקעה של כמעט חצי מיליארד דולרים, יש לשער שבסוף השבוע האחרון ג'יימס קמרון ישב וכסס ציפורניים בתקווה ש"אוואטר", סרט המופת שלו, ישבור שיאים בקופות. עכשיו המספרים מתחילים לזרום: 73 מיליון דולר גרף הסרט בסופ"ש האחרון, ולמעלה מ-200 מיליון דולר ברחבי העולם. הנתון הזה משתווה כמעט לסכום שגרף "דמדומים 2" בערב הבכורה שלו בלבד, ומגיע לחצי מהסכום שבו פתח הסרט בסוף השבוע הראשון שלו בארה"ב - 140 מיליון דולר.

על אף שמדובר בנתון מרשים ללא ספק, "אוואטר" ממוקם נמוך מאוד ברשימת שיאי הפתיחות של סרטים בארה"ב, גם יחסית לסרט חורף. ב"פוקס המאה ה-21", שמפיקים את הסרט, קיוו שהוא ישבור את השיא לפתיחה בחודש דצמבר, העומד על 77.2 מיליון דולר ושייך ל"אני האגדה" עם וויל סמית'. גם תקווה זו התבדתה, מסתבר. האשם: מזג האוויר הקר והסופות ששררו בסוף השבוע האחרון ברחבי ארצות הברית שהשאירו, כך נראה, את האמריקנים בבית.

אבל אל תספידו את "אווטאר" - הלהיט הקודם של קמרון, "טיטאניק", פתח עם פחות מארבעים מיליון דולר בסוף השבוע הראשון שלו, והפך עד מהרה לאחד סרטים הרווחיים ביותר בכל הזמנים, עם הכנסות של למעלה ממיליארד דולרים ברחבי העולם, תוך שהוא שומר על מקומו בראש טבלת שוברי הקופות במשך חודשים רצופים. יתרה מכך, על פי ההערכות עתיד "אווטאר" להחזיר את ההשקעה הכספית העצומה בו תוך ארבעה-חמישה חודשים בלבד.

ומי עוד בטבלה? במקומות השני והשלישי נמצאים "הנסיכה והצפרדע" של דיסני עם 12.2 מיליון, ו" The Blind Side " הוותיק של סנדרה בולוק עם 10 מיליון דולר. הסרט החדש בכיכובם של יו גרנט ושרה ג'סיקה פארקר, "על הזוג מורגן שמעתם?", פתח במקום הרביעי והמאכזב עם 7 מיליון דולר בלבד. הסרט, שהוא למעשה קומדיה על זוג שמוצא עצמו בתוכנית להגנת עדים, זמן קצר לאחר שהוא מחליט להיפרד, נקטל על ידי המבקרים בארה"ב. לא שאנחנו דואגים לשג"פ – בקרוב היא ככל הנראה תשבור קופות ועקבים עם "סקס והעיר הגדולה 2".

עוד סרט שמוצא את עצמו בטבלה לראשונה הוא "תלוי באוויר", הדרמה החדשה של ג'ורג' קלוני, שמובילה במועמדויות ל"גלובוס הזהב" עם 6 קטגוריות – אחת יותר מאשר למחזמר המדובר "Nine". הסרט גרף 3.1 מיליון דולר בלבד בסופ"ש האחרון ובסך הכל כ-8.1 מיליון דולר מאז צאתו לאקרנים, מה שהכניס אותו בקושי למקום השמיני בטבלה. מה לעשות, לא כולם ג'יימס קמרון.

אין תמונה
אווטאר. פתיחה טובה אבל לא מושלמת