בשבוע שעבר היה זה " Dear John" שהביס את המלך הבלתי מעורער של טבלת שוברי הקופות, "אווטאר", וקטף את המקום הראשון. השבוע המהפך הושלם: כיאה לסרט שמככב בטבלה כבר 9 שבועות, "אווטאר" יורד למקום הרביעי עם 22 מיליון דולר בלבד, ומפנה את שלושת המקומות הראשונים לסרטים החדשים שעלו בסוף השבוע.

במקום הראשון מתמקם לו "יום האהבה" – קומדיה רומנטית גדושה כוכבים וקיטש, אבל מספקת את הסחורה לאמריקנים בוולנטיין'ס דיי, עם 52.4 מיליון דולר בסוף השבוע הראשון שלו בקופות. אחריו נמצא "פרסי ג'קסון וגנב הברק", סרט הרפתקאות המבוסס על הראשון בסדרת ספרי "פרסי ג'קסון", עם 31.1 מיליון דולר. "ג'קסון" מקווה לרשת את סרטי "הארי פוטר", שהאחרונים בהם יוקרנו במהלך 2010 ו-2011. במקום השלישי – "איש הזאב", רימייק לסרט מ-1941 בכיכובם של בניסיו דל-טורו ואנתוני הופקינס. הסרט גרף 30.6 מיליון דולר בסופ"ש הראשון שלו באקרנים.

לאחר פתיחה מצוינת בשבוע שעבר, "Dear John" נופל למקום החמישי (ומובס על ידי "אווטאר"), עם 15.3 מיליון דולר בלבד. לאחר עזיבתם של "שרלוק הולמס" ו"אלווין והצ'יפמנקס" את הטבלה, " Tooth Fairy" הוא כעת הסרט הוותיק ביותר אחרי "אווטאר", והוא שומר על מעמדו במקום השישי, עם 5.6 מיליון דולר וסך רווחים של 41.5 מיליון עד כה.

הרביעייה האחרונה מורכבת מסרטים חדשים יחסית, שעלו בשבוע או בשבועיים האחרונים – "מפאריס באהבה" עם ג'ון טרבולטה המקריח גרף 4.7 מיליון בלבד, לא הרבה יותר מאשר "על סף תהום", הקאמבק הכושל של מל גיבסון כשחקן, שגרף השבוע רק 4.6 מיליון דולר. " Crazy Heart" עם ג'ף ברידג'ס עולה השבוע ברווחים – 4 מיליון לעומת 3.7 בשבוע שעבר, אך יורד למקום התשיעי. "להתאהב ברומא" סוגר את הטבלה עם 3.4 מיליון ו-26 מיליון בשלושה שבועות. כנראה שאם כבר להתאהב, אז רק בוולנטיין.

>> מפגש פסגה: בר רפאלי מראיינת את אסתי גינזבורג