בקרב הענקים בין האייקונים בן סטילר וכריסטיאן בייל, על צמרת טבלת שוברי הקופות בארצות הברית בסוף השבוע האחרון, גבר דווקא הקומיקאי על המאצ'ו. "לילה מטורף במוזיאון 2" כובש את המקום הראשון עם הכנסות של 53.5 מיליון דולר, בעוד "שליחות קטלנית: התעוררות" מסתפק במקום השני עם הכנסות של 43.1 מיליון דולר.

עם זאת, היות והאקשן העתידני הרביעי במספר בסדרת "שליחות קטלנית" הופץ כבר ביום רביעי, סך כל הכנסותיו הגיע עד כה ל 56.3 מיליון דולר, כך שבסיכום הכללי אפשר להכריז על סוג של תיקו ולהוציא את כולם מרוצים. כולם, חוץ מהמבקרים שלא רוו נחת לא מהדבש של סטילר ולא מהעוקץ של בייל. "לילה מטורף במוזיאון 2" מחזיר את לארי דיילי (סטילר) לעבודתו כשומר לילה במוזיאון, הפעם בוושינגטון, ושוב המוצגים השונים מתעוררים לחיים מדי לילה ומחוללים מהומות.

"שליחות קטלנית: התעוררות" מתאר את ימיה הראשונים של המלחמה בין צבא המכונות של רשת סקיינט, והמחתרת האנושית אותה מנהיג ג'ון קונור (בייל) הנעזר בזר מסתורי בניסיון להנחיל לאויביו תבוסה גדולה ראשונה. דבר המבקרים (כלומר רובם): "לילה מטורף במוזיאון 2" ממחזר עצמו לדעת, בעוד "שליחות קטלנית: התעוררות" זה פשוט לא זה בלי המחסל ארנולד שוורצנגר.

"סטאר טרק" עדיין חי ובועט במקום השלישי, עם הכנסות של 21.9 מיליון דולר נוספים לסך כולל של 183.5 מיליון בסך הכול, ובשבוע הבא יהפוך כנראה ללהיט הראשון של קיץ 2009 שיחצה את רף 200 מיליון הדולר בהכנסות ממכירות כרטיסים בגבולות ארצות הברית בלבד. זאת למרות שעותק פיראטי של הסרט באורך מלא דלף בסוף השבוע האחרון לאינטרנט. שפיר הרבה פחות מצבו של "מלאכים ושדים" שנוא נפשם של המבקרים, הצונח מהפסגה למקום הרביעי עם הכנסות של 21.4 מיליון דולר נוספים לסך כולל של 81.5 מיליון בשבועיים. סכום נאה, אך לא מתקרב להישגים של "סטאר טרק" ו"וולברין" שפתחו את עונת שוברי הקופות של הקיץ.

למקום החמישי כניסה מפתיעה לטובה לפרודיה "מת לרקוד", המגחכת על כל סרטי הריקוד המובילים של השנים האחרונות. ואם נדמה היה שז'אנר ה"לצחוק על" דועך סופסוף, הסרט החדש גרף 11.1 מיליון דולר. יתרת סרטי העשירייה המובילה הם וותיקים בסימן ירידה.

אין תמונה
אני "שר לך"