אין תמונה
לדג'ר ב"האביר האפל". יותר מ-530 מיליון דולר

בשנות השפל הכלכלי הגדול, בשנות ה 30' של המאה שעברה, תעשיית הקולנוע הייתה מבין הבודדות שפרחו. עכשיו נדמה שההיסטוריה חוזרת על עצמה, ובעוד שווקי העולם קורסים מציגה תעשיית הקולנוע את הנתונים הרווחיים ביותר שלה מאז ומעולם.

על פי ידיעה המתפרסמת באתר Hollywood reporter, הרווחים ממכירות כרטיסי קולנוע באולמות בצפון אמריקה (ארצות הברית וקנדה) לשנת 2008 עומדות על 9.78 מיליארד דולר. עלייה של כמעט שני אחוזים מנתוני שנת 2007. אמנם בשנה החולפת נמכרו 1.36 מיליארד כרטיסי קולנוע בצפון אמריקה, לעומת 1.40 בשנה שעברה, אך בגלל עלייה של כ 4.7 אחוז במחירי הכרטיסים, לסכום ממוצע של כ 7.20 דולר לכרטיס, עדיין סך ההכנסות הכולל היה גבוה יותר.

"לא מעט מומחים צפו ששנת 2008 תהיה קשה לתעשיית הקולנוע, אך התברר בסופו של דבר שהיא הייתה חזקה מאד", אמר בתגובה פטריק קורקורן, ראש אגף תקשורת ומחקר באיגוד בעלי בתי הקולנוע בארצות הברית, "לא מעט מהקרדיט שייך לסרט 'האביר האפל', שגרף יותר מ-530 מיליון דולר בארה"ב בלבד, והוא כיום הסרט הקופתי השני בתולדות הקולנוע אחרי 'טיטאניק'".

על פי הנתונים, האולפנים המצליחים ביותר בשנת 2008 היו "וורנר". הסרט "האביר האפל" הוא כמובן יהלום הכתר שלהם בשנה החולפת, אך "וורנר" עומדים גם מאחורי העיבודים הקולנועיים לסדרות הטלוויזיה "סקס והעיר הגדולה" (שגרף 153 מיליון דולר) ו"תפוס את סמארט" (שגרף 130 מיליון דולר). בסך הכול גרפו הפקות של "וורנר" בשנה החולפת 1.79 מיליארד דולר בצפון אמריקה. מה שהופך את החלטת הבעלים לדחות לקיץ 2009 את הפצת הסרט "הארי פוטר והנסיך חצוי הדם" למוצלחת במיוחד עבורם.

"הם כבר עשו את הקופה שלהם לשנת 2008", מפרש פטריק קורקורן, "והם קיבלו החלטה נבונה לשמור לפחות להיט בטוח אחד לשנה הבאה. אמנם, מעריצי הארי פוטר לא אהבו את המהלך בלשון המעטה, אך אין ספק שכלכלית זה היה הצעד הנכון".