אין תמונה
קייג' מתוך "לדעת". 24.8 מיליון דולר

האביב המתקרב, ושאיפת האולפנים הגדולים לדחוס לבתי הקולנוע כמה שיותר סרטים שעדיין לא הופצו לפני תחילת עונת שוברי הקופות הגדולים של הקיץ, מובילה לתחלופה מהירה בצמרת טבלת שוברי הקופות בבתי הקולנוע בארצות הברית. בשבוע שעבר החליף "המרוץ להר המכשפות" את "השומרים" אחרי שבוע אחד בלבד בפסגה וכבר הוא מפנה מקום לטובת "לדעת", המותחן הבדיוני החדש בכיכובו של ניקולס קייג' שביים אלכס פרויס האוסטרלי ("אני, רובוט", "העורב").

קייג' מגלם פרופסור למתמטיקה החושף קוד מספרים מסתורי בדף שמצא בנו הקטן בקפסולת זמן שנחשפה אחרי חמישים שנה בהן הייתה קבורה באדמה, כחלק מניסוי חברתי בחצר בית הספר המקומי. לתדהמתו, מתברר שהקוד מנבא בדייקנות מושלמת כל אסון שהתרחש בחמישים השנים האחרונות וגרוע מכך, המספרים שנותרו על הדף מנבאים עוד ועוד תאונות עתידיות בתדירות גוברת עד לרגע בו יסתיים הקוד. קייג' יוצא למרוץ נגד הזמן, מלווה באמה החד הורית של חברתו של בנו לספסל הלימודים, בניסיון למנוע את בואו של האסון האולטימטיבי. הסרט גרף 24.8 מיליון דולר.

למקום השני בטבלה עם הכנסות של 18 מיליון דולר נכנסת הקומדיה "אני אוהב אותך אחי", בכיכובם של פול ראד וג'ייסון סיגל. ראד מגלם צעיר אלגנטי, מיושב בדעתו ומטופח (ובקיצור מטרוסקסואל), שארוסתו משכנעת אותו להתנסות באחווה גברית בטעם של פעם לפני שישקע לחיי הנישואים השלווים, והוא אכן מוצא עצמו באופן לא צפוי מתחבר עד כלות לבטלן חסר אחריות (סיגל) המשתלט על חייו ועבודתו.

במקום השלישי כניסה מאכזבת יחסית ל"משחק כפול", המותחן החדש בכיכובה של ג'וליה רוברטס המתקשה לשחזר את ימיה ככוכבת הקופה המובילה בהוליווד ומסתפקת בהכנסות של 14.4 מיליון דולר. "המרוץ להר המכשפות" יורד למקום הרביעי, עם הכנסות של 13 מיליון דולר נוספים לסך הכנסות כולל של 44.7 מיליון דולר. "השומרים" יורד למקום החמישי בטבלה עם הכנסות של 6.7 מיליון לסך כולל של 98 מיליון. לא כישלון מוחץ אך גם לא שובר הקופות לו ציפו המפיקים, שניסו במשך עשרים שנה לעבד למסך הגדול את סדרת הקומיקס עליה מבוסס הסרט.

אין תמונה
קייג' מתוך "לדעת". 24.8 מיליון דולר