אין תמונה
זכה לתגובות אוהדות. מארק איווניר
סרטו החדש והמדובר של ערן ריקליס, "שליחותו של הממונה על משאבי אנוש", כבש אמש את פסטיבל לוקרנו שבשוויץ. אמש זכה הסרט בפרס חביב הקהל, כאשר 8,000 צופים הגודשים את הפיאצה גראנדה מדי ערב דירגו ובחרו אותו כסרט האהוב עליהם ביותר.

"סרטים עושים כדי שאנשים יראו, יהנו ויתרגשו", אמר במאי הסרט, ערן ריקליס בתגובה לזכייה. " אתה שולח סרט לעולם בהרבה אהבה ובציפייה שהוא יעשה משהו לעולם. מאוד מרגש לקבל תגובה מיידית כבר מההקרנה הראשונה שלו. זה מרגש לשמוע שאלפי אנשים, שראו כל כך הרבה סרטים במשך עשרה ימים בחרו דווקא בסרט שלי כאהוב עליהם ביותר".

הסרט, מבית "תותים הפקות", שנעשה על פי ספרו של א.ב יהושע ובכיכובם של מארק איווניר, גורי אלפי, רוזינה קמבוס וגילה אלמגור מתחיל בירושלים בשנת 2002 בפיגוע קטלני בעיר. אישה בשנות ה-40 בלי שום מסמך מזהה נפצעת אנושות בשוק מחנה יהודה ומתה מפצעיה. מנהל כוח אדם במאפייה בו עבדה הופך מעורב בסיפור בעל כורחו, ונשאב לתוכו במשימה להשיב את אנושיותה של אישה שמעולם לא הכיר ובעזרת התהליך להחזיר לעצמו את האנושיות שלו.

הקהל הרב שגדש את אולמות הקולנוע בפסטיבל לא הצליח (למען האמת, הוא גם לא ממש ניסה) להסתיר את ההתלהבות בזמן הקרנת הסרט, וגם בקרב מפיקי הסרט נרשמו שיאים של התרגשות.

אירוע אקום - גורי אלפי ואשתו (צילום: אלעד דיין)
גם שם הקהל אוהב אותו. גורי אלפי | צילום: אלעד דיין
"הייתה לנו תחושה מוקדמת טובה ביותר", סיפר אחד ממפיקי הסרט, חיים מקלברג. "בזמן ההקרנה אלפי אנשים נשארו מרותקים לכיסאות גם כשהגשם התחיל לרדת, כעשר דקות לסיום הסרט, ובסיום הם נשארו ומחאו כפיים בהתלהבות בגשם השוטף. גם התגובות ברחוב כלפי מארק איווניר וגורי אלפי בימים שלאחר ההקרנה הוכיחו לנו כי הסרט התקבל באהדה רבה. בנוסף, הביקורת של ריי בנט מההוליווד ריפורטר שהבטיחה לסרט קהלים אוהדים ברחבי תבל ופרסים רבים בפסטיבלים הגבירה אצלנו את הציפייה".

"אני מאוד מקווה שזה מסמן גם את מה שיקרה בפרסי אופיר השנה", מודה השותפה להפקה, אסתי יעקב-מקלברג. "הסרט מועמד לשמונה פרסים, ואנחנו מרגישים שחברי האקדמיה אהבו את הסרט מאוד. יש לנו תחושה שאם הסרט ייבחר אז יש סיכוי להביא סוף סוף הביתה את האוסקר האמריקאי".

המפיקים הוסיפו כי הם שמחים לראות שהקולנוע הישראלי ממשיך לעורר הדים חיוביים בעולם. "היו מי שניבאו את סופה המתקרב של הצלחת הקולנוע הישראלי בעולם", אומר מקלברג. "הזכייה הזו מוכיחה כי הם טעו ואנחנו רק הולכים ומתחזקים". 

גילה אלמגור ויעקב אגמון - חתונה אורי הוכמן (צילום: אלעד דיין)
גם היא שם. גילה אלמגור | צילום: אלעד דיין

>> מה יש על הראש של ג'ון טרבולטה, שיער או פאה? תחליטו בעצמכם