אין תמונה
מפלצות נגד חייזרים. 58.2 מיליון דולר

אין הפתעות בצמרת מצעד שוברי הקופות בארצות הברית בסוף השבוע האחרון. "מפלצות נגד חייזרים", הלהיט המצויר החדש מבית היוצר של אולפני דרימוורקס, כובש בקלילות את המקום הראשון עם הכנסות של 58.2 מיליון דולר. מה שמוכיח פעם נוספת ששוברי הקופות הגדולים כבר מזמן לא מוגבלים רק לעונת הקיץ, אלא מתפרסים על פני כל עונות השנה. בסרט מדבבת ריס וויתרספון את דמותה של סוזן מרפי, אישה ממוצעת ההופכת לענקית אחרי שמטאור מסתורי נוחת על מכוניתה. היא מגויסת לצוות מיוחד של מוטציות בשירות המדינה, ואף מובילה אותם למאבק מוצלח נגד קבוצת חייזרים מרושעים המנסים להשתלט על העולם. הקופות, כאמור, חוגגות.

במקום השני כניסה מוצלחת לעוד סרט אימה על בית רדוף שדים והפעם "הרוחות של קונטיקט". וירג'יניה מדסן, ברקולין פרו ואליאס קוטס הם בני משפחה העוברים לגור בבית שרכשו במחיר מבצע, סמוך למרפאה בה מקבל בנם טיפולי כימותרפיה נגד מחלת הסרטן, אך עד מהרה הם מגלים שתופעות מוזרות ומאיימות הן עניין שבשגרה במעונם החדש. הסרט, איך לא, מבוסס לכאורה על אירועים אמיתיים. היה או לא היה? הקהל מאמין וההכנסות בהתאם: 23 מיליון דולר.

"לדעת", מותחן האסונות הבדיוני בכיכובו של ניקולס קייג', יורד שני שלבים מהפסגה למקום השלישי עם הכנסות של 14.7 מיליון דולר נוספים לסך הכנסות כולל של 46.2 מיליון דולר. במקום השביעי כניסה מאכזבת למותחן הפעולה "12 סיבובים", מבית היוצר של הבמאי רני הרלין. בעברו הרחוק אחד מספקי האקשן המובילים בהוליווד ("מת לחיות 2", "סחרור מסוכן", "ים כחול עמוק"), וכיום פס ייצור של סרטי פעולה דלי תקציב עם הכנסות בהתאם. סרטו הנוכחי מתאר משחק חתול ועכבר קטלני ברחובות ניו אורלינס בין מומחה למטעני חבלה הנמלט מהכלא והשוטר שעצר אותו והוביל בשוגג למות חברתו. הסרט גרף 5.3 מיליון דולר בלבד.

גם "השומרים" הוא רשמית פלופ מסחרי, עם רגל וחצי בדרך החוצה מהעשירייה המובילה במקום השמיני. הסרט המדובר גרף בסוף השבוע האחרון 2.7 מיליון דולר נוספים וחצה את רף המאה מיליון בהכנסות (103.2 בסך הכול), אך רחוק מלהצדיק את עלות ההפקה הענקית. האם זו הפעם האחרונה בה תנסה הוליווד להתמודד עם סדרת קומיקס מורכבת שאינה מיועדת לגיל הרך? ימים יגידו.

אין תמונה
מפלצות נגד חייזרים. 58.2 מיליון דולר