זה היה סוף שבוע נטול סרטים חדשים, והטבלה נשארה כמעט כשהייתה, עם כמה שינויי מקומות קלים. אבל החדשות הגדולות כמובן קשורות בסרט שמככב כבר שלושה שבועות בראש טבלת שוברי הקופות – "אווטאר", סנסציית המד"ב של ג'יימס קמרון. "אוואטר" ממשיך לשבור קופות ושיאים חדשים, וכבר אי אפשר להתעלם מההצלחה הפנומנאלית שלו.

גם השבוע גרף "אווטאר" סכום מרשים מאוד, 68.3 מיליון דולר, שיא חדש להכנסות של סרט בסוף השבוע השלישי שלו. השיא הקודם היה שייך ל"ספיידרמן" ב-2002 ועמד על 45 מיליון דולר. עד כה, גרף הסרט 352.1 מיליון דולר והוא ממוקם במקום ה-15 ברשימת שוברי הקופות של כל הזמנים.

אבל זה כאין וכאפס לעומת ההישג העולמי של הסרט: אולפני "פוקס" מדווחים על רווחים של כ-1.02 מיליארד דולר ברחבי העולם מאז יצא לאקרנים. "זאת כמו רכבת משא שיצאה משליטה", אמר מנהל ההפצה של "פוקס", ברט ליווינגסטון. "הוא פשוט ממשיך וממשיך".

"אוואטר" הוא בסך הכל הסרט החמישי שהצליח לגרוף למעלה ממיליארד דולר – בראש הרשימה נמצא כמובן "טיטאניק", סרטו האחרון של קמרון, שנחשב לסרט המצליח בכל הזמנים עם הכנסות של 1.8 מיליארד, "שר הטבעות: שיבת המלך" עם 1.1 מיליארד, "שודדי הקריביים: תיבה של איש מת" עם 1.07 מיליארד ו"האביר האפל", שצנח למקום החמישי ברשימה לאחר ש"אווטאר" הביס אותו השבוע.

"פוקס" חוזים כי רווחיו של "אוואטר" בארה"ב יעמדו על כחצי מיליארד דולר. לשם ההשוואה, "טיטאניק" גרף 601 מיליון בארה"ב, ו"האביר האפל" הכניס 533 מיליון דולר. אגב, השיאים של "אווטאר" מתייחסים לרווחיו ולא למספר הכרטיסים שנמכרו, ויש לזכור כי מעבר לעובדה שמחירי הכרטיסים עולים עם השנים, מחירו של כרטיס ל"אווטאר" יקר יותר בגרסת התלת-מימד שלו.

הישג מרשים נוסף נרשם ברשימה ל"שרלוק הולמס", הגרסה המודרנית של גאי ריצ'י לסיפורי הבלש המפורסם, שגרפה השבוע 38.4 מיליון דולר ובסך הכל 141 מיליון. "אלווין והצ'יפמנקס" גרפו 36.6 מיליון בסוף השבוע השני שלהם. סוף השבוע של השנה החדשה סייע גם לדרמה של סנדרה בולוק, " The Blind Side", שמככבת כבר 7 שבועות בטבלה, לעלות מקום אחד למעלה ולעקוף את "תלוי באוויר" עם 12.7 מיליון דולר. "תלוי", שזהו סוף השבוע השלישי שלו בטבלה, גרף 11.3 מיליון וממשיך להתנחם בשש מועמדויות ל"גלובוס הזהב".

אין תמונה
יש טבעת, ברור

>> פפראצי: גל גדות עושה קניות בסופר