אין תמונה
דרור קרן והלנה ירלובה, מתוך "חמש שעות מפריז"

בפסטיבל הסרטים הבינלאומי חיפה, שיתקיים בין ה-3 ל-10 באוקטובר, יחגוג את שנת חצי היובל עם הקרנות בכורה של 70 סרטים ישראליים חדשים, מתוכם שבעה סרטים עלילתיים, 17 תיעודיים, ו-46 סרטים קצרים (סרטי סטודנטים וסרטים עצמאיים). בסך הכול יוקרנו בפסטיבל 150 סרטים מכל רחבי העולם.

בתחרות על הסרט העלילתי הטוב ביותר יתחרו שישה סרטים: "בנא" של ניב קליינר, "היו לילות" של רוני ניניו, "חמש שעות מפריז" של לאון פרודובסקי, "פובידיליה" של יואב ודורון פז, "ציון ואחיו" של ערן מירב, ו"$9.99", קופרודוקציה ישראלית-אוסטרלית באנימציה, על-פי סיפורים של אתגר קרת, בבימויה של תתיה רוזנטל. הסרט "כרמל", בבימויו של עמוס גיתאי, יוקרן מחוץ לתחרות.

עוד בתוכנית: תחרות סרטים דוקומנטריים ישראליים, תחרות סרטי אנימציה קצרים, תחרות סרטי סטודנטים וסרטים עצמאיים, ותחרות סרטי תלמידים במגמות הקולנוע באזור חיפה והצפון, תחת הכותרת "תחרות הקולנוע הצעיר".

כמדי שנה, יתקיים אירוע הפיצ'ינג המסורתי ("הסיפור שלי"), ובהמשך לשנה שעברה, תתקיים סדנאת "מיני יאווה" למפיקי קולנוע.

בטקס הפתיחה של הפסטיבל יוענק לבמאי והמפיק אבי נשר ("הלהקה", "דיזנגוף 99", "סוף העולם שמאלה") פרס הוקרה על תרומתו לקולנוע הישראלי. בימים אלו נשר תורם גם לעיר המארחת: סרטו החדש, "גמדים", שעלילתו מתרחשת בחיפה, יצולם ברחבי העיר.

אין תמונה
דרור קרן והלנה ירלובה, מתוך "חמש שעות מפריז"

עוד ב-mako בידור: רגע לפני שהיא עפה לאוגנדה, תפסנו את רותם סלע בבגד ים מנומר. עדי נוימן חגגה עם טרנטינו, בראד פיט הבריז. מאיה בוסקילה סיפרה לאוחובסקי על הפעם הראשונה ואיך הפתיע דייויד בקהאם את ויקטוריה לרגל 10 שנות נישואין?