בונד מכה שנית (תמונת AVI: חדשות)
קוואנטום של נחמה. למרות כל הביקורות | תמונת AVI: חדשות

המבקרים טוענים שמדובר באחד מסרטי בונד הגרועים בכל הזמנים, מי שלא צפה ב"קזינו רויאל" לא יבין דבר וחצי דבר מהעלילה, לבמאי מרק פורסטר אין מושג בבימוי (או עריכת) סרט אקשן וסוכן חשאי 007 שובר את כל חוקי הסדרה ולא שוכב עם נערתו הנוכחית אולגה קורילנקו. אף על פי כן ולמרות הכול קמפיין יח"צני מסיבי עשה את שלו.

"קוונטום של נחמה", סרט ג'יימס בונד החדש שהופץ בסוף השבוע בארצות הברית, שבוע אחרי תחילת הקרנותיו באירופה (ובישראל), כבש בסערה את פסגת טבלת שוברי הקופות עם הכנסות עתק של 70.4 מיליון דולר. מעל ומעבר לצפי הוורוד של המפיקים, שחלמו על 65 מיליון לכל היותר. המסקנה? מי צריך איכות כשיש מסורת בת 46 שנים.

בונד החדש מוריד מהפסגה את להיט האנימציה "מדגסקר 2", שמסתפק במקום השני ובהכנסות של 36.1 מיליון דולר נוספים לסך כולל של 118 מיליון בשבועיים בלבד. בהחלט מרשים. גם הקומדיה "מודל לחיקוי", עם שון וויליאם סקוט ופול ראד, ממשיכה להפתיע ושומרת על מיקומה בשלישייה הפותחת כאשר בסוף השבוע החולף גרף הסרט 11.7 מיליון דולר נוספים לסך הכנסות כולל של 38.1 מיליון.

שליטתו המוחלטת של ג'יימס בונד בראש הטבלה לא משאירה הרבה מקום למתחרים. כל שאר סרטי העשירייה המובילה הם וותיקים בסימן ירידה או דריכה במקום. סוכן חשאי 007 יאלץ להמתין שבוע נוסף, לצאתו למסכים של הלהיט המצויר החדש "Bolt", כדי לגלות אם קם לו מתחרה/יורש ראוי.

טבלת שוברי הקופות בארה"ב (צילום: mako)
צילום: mako