ביום אחד חזרה העיר התחתית בחיפה כמעט 50 שנה אחורה - לימים בהם עברו התושבים ממעברות לשיכונים והימים בהם הנסיעה במונית הייתה חוויה כמעט כמו לנסוע לחול. "שיעורים באהבה", סרטו החדש של אבי נשר, חוזר לחיפה של שנות ה-60 וכהרגלו בשנים האחרונות עוסק בתקופה בה עוצבה המדינה שקלטה מאות אלפי עולים.

"אני מתעסק הרבה עם עולים, מהגרים, הילידים הצברים והעולם המיתולוגי הזה של כור ההיתוך כי מדובר למעשה בחומרים שמאד השפיעו על חיי", מסביר נשר את סרטו החדש המבוסס בחלקו על הספר "בשבילה גיבורים עפים" של אמיר גוטפרוינד.

גם לאלי יצפאן, אחד מכוכבי הסרט, צילומי הסרט מזכירים לו את ילדותו. "על כל מה שהסרט הזה מדבר, לפחות באווירה, נורא הזכיר לי את השכונה שלי", אומר יצפאן, "חווינו את אותן החוויות שהסרט הזה מספר - המעבר ממעברה לשיכון".

נשר כהרגלו בוחר בליהוקים לא שגרתיים לסרטים שלו: מלבד יצפאן, שכבר 20 שנה לא הופיע בקולנוע, מככבת בו גם מיה דגן, שלה זה תפקיד ראשון משמעותי בקולנוע ואדיר מילר, שבניגוד לתדמיתו מגלם תפקיד של ניצול שואה. "זה כיף לעשות קולנוע", אומר מילר, "אתה יודע שקולנוע זה נצחי ויישאר גם עוד 20 שנה וטלוויזיה זה קצת יותר רגעי".