אין תמונה
וויתרספון וווהן. במקום הראשון

הכישלון הצורב של הדרמה הפוליטית "חקירה מעבר לקווים" הוכיח לריס וויתרספון חד משמעית איך הקהל האמריקני אוהב לקבל אותה: קלילה, רומנטית, מתוקה ונטולת שאיפות להציל את העולם. זה בדיוק מה שהיא מספקת בשפע בקומדיה הרומנטית החדשה בכיכובה, "ארבעה חגי מולד", שכבשה בסערה את פסגת טבלת שוברי הקופות בבתי הקולנוע בארצות הברית בסוף השבוע הארוך של חג ההודיה.

הסרט, בו מככב לצידה וינס ווהן, גרף 31.6 מיליון דולר בסוף השבוע, ובכל חמשת ימי החג הגיעו הכנסותיו ל 46.7 מיליון. ווהן ווויתרספון הם בראד וקייט, זוג נשוי נטול אושר, שערפל כבד הנופל על סן פרנסיסקו בבוקר חג המולד מאלץ אותם לבטל חופשה מתוכננת ולבלות בלא פחות מארבע ארוחות משפחתיות. חוויה המשנה לחלוטין את ראייתם את החיים בכלל וערכי המשפחה בפרט.

"בולט", הסרט המצויר בו מדבבים ג'ון טרבולטה ומיילי סיירוס, מתאושש מעט אחרי פתיחה צולעת ומטפס למקום השני בטבלה, עם הכנסות של 26.5 מיליון דולר נוספים לסך כולל של 66.8 מיליון. עדיין לא להיט בסדר הגודל המקובל על אולפני וולט דיסני, אך לא כישלון מושלם. "דמדומים", הלהיט הגדול של סוף השבוע שעבר, יורד מהפסגה למקום השלישי עם הכנסות של 26.3 מיליון דולר נוספים לסך כולל של 119.6 מיליון בתוך שבועיים בלבד. בהתחשב בעובדה שהסרט כבר גרף סכום גבוה פי שלוש מעלות הפקתו מדובר, עדיין, בהצלחה הכלכלית הגדולה ביותר של עונת הסתיו עד כה.

גם "אוסטרליה", האפוס הרומנטי בן השלוש שעות שביים באז לורמן ("מולן רוז'") בכיכובם של ניקול קידמן ויו ג'קמן, לא מאכזב. בסוף השבוע גרף הסרט 14.8 מיליון דולר, ובמהלך חג ההודיה כולו 20 מיליון. למקום השביעי בטבלה נכנס "המשלח 3", האחרון בסדרת סרטי האקשן בה מגלם ג'ייסון סטתהאם הבריטי את פרנק מרטין, בוגר יחידה מובחרת בצבא הוד מלכותה הפורש לאזרחות אך ממשיך לחסל רעים בסיטונאות. הסרט גרף 12.3 מיליון דולר בסוף השבוע ו 18.5 בסך הכול.

כניסה אחרונה ומפתיעה למקום העשירי לדרמה "מילק", שביים גאס ואן סנט ("גוד וויל הנטינג") בכיכובו של שון פן, המבוססת על סיפורו האמיתי של הארווי מילק, ההומוסקסואל המוצהר הראשון שנבחר למשרה ציבורית בארצות הברית בשנת 77'. הסרט גרף 1.3 מיליון דולר בסוף השבוע ו 1.8 מיליון בסך הכול.

אי אפשר בלי לציין את הנעדר הבולט של סוף השבוע החולף. "היי סקול מיוזיקל 3" נוטש את העשירייה המובילה עם הכנסות מצטברות של כ 85 מיליון דולר בלבד. אכזבה קופתית גדולה לאולפני וולט דיסני, שהאמינו שהמותג המשגשג שלהם ירוויח לפחות מאה מיליון דולר בניסיון הראשון שלו לעבור מהטלוויזיה למסך הגדול.

טבלת שוברי הקופות (יח``צ: mako)
יח``צ: mako