פסל גלובוס הזהב (צילום: Chris Haston/NBC, GettyImages IL)
גלובוס הזהב. אוברייטד | צילום: Chris Haston/NBC, GettyImages IL

בזכות הרבה עבודת יחסי ציבור וקירבה לאנשים הנכונים בהוליווד, הפך טקס "גלובוס הזהב" במהלך השנים לאירוע השני בחשיבותו בעונת הפרסים אחרי טקס האוסקר. זאת על אף שמעשית אין לו כל קשר אמיתי או השפעה על הבחירות בטקס הגדול באמת.

תא העיתונאים הזרים שמסקרים את הוליווד מרכיב את הוועדה שממונה על בחירת סרטי הגלובוס, בניגוד לחברי הגילדות השונות (הבמאים, השחקנים, המפיקים וכו'), ששייכים גם לאקדמיה ובחירותיהם משפיעות הרבה יותר.

אבל למרות שמדובר בחבורה של עיתונאים זרים, שבמקרים רבים רק רוצים להתחכך קצת עם הכוכבים הגדולים באמת, על אף החלוקה המוזרה של הקטגוריות והנטייה להעדיף שמות גדולים על פני איכות - הזוהר והיוקרה של "גלובוס הזהב" עושים את שלהם.

גם השנה יישאו חובבי הקולנוע בעולם את עיניהם למלון בוורלי הילס בקליפורניה, בציפייה לבחירות שייצאו ממנו. השנה החלטנו לעשות את הסיפור הזה קצת יותר מעניין, ולספק לכם כבר כעת את ההימורים שלנו לטקס "גלובוס הזהב" ה-69, שישודר בלילה שבין ראשון לשני בערוצי הסדרות של "yes".

סרט הדרמה הטוב ביותר

אין תמונה
קלוני ב"צאצאים". יזכה למרות שפילברג

המועמדים: "היורשים", "העזרה", "הוגו", "משחקי שלטון", "מאניבול", "סוס מלחמה".

ההימור שלנו: היורשים.

הפיצול המוזר של גלובוס הזהב למעשה מנטרל כאן את התחרות הגדולה באמת. אלא אם כן יקרה משהו באמת יוצא דופן, צפויים "היורשים" ו"הארטיסט" להיאבק ראש בראש בטקס האוסקר בעוד כחודש וחצי. "סוס מלחמה" של שפילברג אמנם נחשב לפייבוריט לפני מספר שבועות, אבל הדעיכה שלו מאז צפויה להימשך גם בטקס הזה. למעשה הסוס השחור באמת ברשימה הזו הוא הפנטזיה התלת מימדית של סקורסזה, "הוגו".

הסרט הקומי הטוב ביותר

אין תמונה
"הארטיסט". כוכב השנה

המועמדים: "50/50", "הארטיסט", "מסיבת רווקות", "חצות בפריז", "השבוע שלי עם מרילין".

ההימור שלנו: הארטיסט.

אם בקטגוריה הקודמת אפשר עדיין להשאיר מקום קטן להפתעה, נראה שכאן הסיפור גמור עוד לפני שהחל. אף אחד מארבעת הסרטים הנוספים ברשימה הזו לא מהווה איום אמיתי על "הארטיסט", הסרט שסוחף עד כה את עונת הפרסים של הוליווד בבטחה, וצפוי לשייט גם כאן אל הפרס הגדול.

השחקנית הטובה ביותר בדרמה

אין תמונה
מריל סטריפ. עוד פסלון לאוסף

המועמדים: גלן קלוז ("אלברט נובס"), ויולה דייויס ("העזרה"), רוני מארה ("נערה עם קעקוע הדרקון"), מריל סטריפ ("אשת הברזל"), טילדה סווינטון ("אנחנו צריכים לדבר על קווין").

ההימור שלנו: מריל סטריפ.

רוני מארה וטילדה סווינטון סיפקו השנה את ההופעות המהפנטות, שוברות הלב והחזקות ביותר בקולנוע, אבל לרעתם משחקים הסרטים האפלים והקשים לעיכול בכיכובן, והעובדה שהן מתמודדות ראש בראש עם שיאנית המועמדויות האולטימטיבית, מריל סטריפ. צרפו לכך את הנטייה של תא העיתונאים הזרים לפנק את הכוכבים הגדולים והנחשבים, ותקבלו עוד פסלון שכנראה יעשה את דרכו לארון העמוס של אשת הברזל. אם בכל זאת תקרה כאן הפתעה מרעישה, צפו שתגיע דווקא מכיוונה של ויולה דייויס.

השחקנית הטובה ביותר בקומדיה

אין תמונה
מישל וויליאמס. אין תחרות אמיתית

המועמדים: ג'ודי פוסטר ("אלוהי הקטל"), שרליז ת'רון ("תקועה"), קריסטן וויג ("מסיבת רווקות"), מישל וויליאמס ("השבוע שלי עם מרילין"), קייט ווינסלט ("אלוהי הקטל").

ההימור שלנו: מישל וויליאמס.

כמו בקטגוריית הסרט, גם כאן הקומדיה מכילה את התחרות הקלה מכולן. מישל וויליאמס מסתמנת בשלב זה כאיום היחיד על האוסקר השלישי של מריל סטריפ, בזכות ההופעה המשכנעת שלה בתור הבלונדינית הקלאסית מכולן, מרילין מונרו. בהתחשב בכך שאף אחד מהמתמודדות האחרות לא זכתה בפרס אחד לאורך עונת הפרסים האחרונה, קשה להאמין שזה יקרה דווקא הפעם.

השחקן הטוב ביותר בדרמה

המועמדים: ג'ורג' קלוני ("היורשים"), ליאונרדו דיקפריו ("ג'יי. אדגר"), מייקל פאסבנדר (Shame""), ראיין גוסלינג ("משחקי שלטון"), בראד פיט ("מאניבול").

ההימור שלנו: ג'ורג' קלוני.

אולי הקטגוריה הקשה ביותר לניבוי מבין כולן בטקס הנוכחי. גם אם נוריד בשיטת האלימינציה של דיקפריו וגוסלינג, שהסרטים בכיכובם לא קצרו הצלחה ביקורתית, ואת מייקל פאסבנדר בשל התפקיד הפרובוקטיבי במיוחד אותו הוא מגלם – עדיין נותרנו עם קרב האיתנים של צמד החברים הטובים: קלוני ופיט. עמוק בבטן יש לנו תחושה שזו השנה של פיט, אחרי הרבה מאד אכזבות לאורך הקריירה. אבל זה כנראה יקרה רק באוסקר, בגלובוסים אנחנו הולכים עם ג'ורג' קלוני.

השחקן הטוב ביותר בקומדיה

המועמדים: ז'אן דוז'רדן ("הארטיסט"), ברנדן גליסון ("שומר חוק"), ג'וזף גורדון לוויט ("50/50"), ראיין גוסלינג ("טיפש, מטורף, מאוהב"), אוון ווילסון ("חצות בפריז").

ההימור שלנו: ז'אן דוז'רדן.

תתחילו לשנן שמות צרפתיים, הוליווד כולה כבר מיומנת בכך בשבועות האחרונים. ז'אן דוז'רדן הוא הלב הפועם של הארטיסט, האיש שסביבו בנוי הסיפור הקומי והמרגש כולו. בטקס האוסקר, כשיעמוד מול הסמלים האמריקאים הגדולים, יהיה לו קשה קצת יותר. אבל הפעם אין מקום להתלבטויות.

שחקנית המשנה הטובה ביותר

המועמדים: ברניס בז'ו ("הארטיסט"), ג'סיקה צ'סטיין ("העזרה"), ג'נט מקטיר ("אלברט נובס"), אוקטביה ספנסר ("העזרה"), שיילין וודלי ("הצאצאים").

ההימור שלנו: ברניס בז'ו.

אמרנו לכם להתחיל לשנן שמות בצרפתית? אז הנה עוד אחד. הקריירה הקולנועית של ברניס בז'ו נפרשת על פני כמעט שני עשורים, ועם זאת מעטים האנשים שהכירו אותה לפני התפקיד שלה ב"ארטיסט". הקטגוריה הזו הרבה פחות "בכיס" של הארטיסט מאחרות, אבל גם כאן אנחנו הולכים איתו.

שחקן המשנה הטוב ביותר

אין תמונה
פאלמר. מלחמה קשה עם אלברט ברוקס

המועמדים: קנט בראנה ("השבוע שלי עם מרילין"), אלברט ברוקס ("דרייב"), ג'ונה היל ("מאניבול"), ויגו מורטנסן ("A Dangerous Method"), כריסטופר פלאמר (בגינרס).

ההימור שלנו: כריסטופר פלאמר.

אלברט ברוקס וכריסטופר פלאמר מנהלים ביניהם כמעט באופן בלעדי את המאבק על הקטגוריה הזו בכל טקסי הפרסים שנערכו עד כה. גם הפעם לא צפויות הפתעות מרעישות, ואחד מהשניים הללו צפוי להחזיק בסיום הערב גלובוס מצופה זהב. הגיע הזמן שניקח הימור אחד גדול בתחרות הזו ונגיד שזה יהיה כריסטופר פלאמר.

הבמאי הטוב ביותר

המועמדים: וודי אלן ("חצות בפריז"), ג'ורג' קלוני ("משחקי שלטון"), מישל הזנוויצ'יוס ("הארטיסט"), אלכסנדר פיין ("היורשים"), מרטין סקורסזה ("הוגו").

ההימור שלנו: מישל הזנוויצ'יוס.

אחרי שהענקנו לארטיסט כמעט כל פרס אפשרי בתחרות הזו, יהיה מאד לא חכם להפסיק דווקא עכשיו. נדירים המקרים בהם במאי זוכה לא שווה לסרט זוכה. לכן, על אף שסקורסזה ופיין בהחלט יכולים להפתיע כאן (בעיקר אם הסרט שלהם יפתיע), אנחנו הולכים על הצרפתי השלישי שכדאי לכם לזכור: מישל הזנוויצ'יוס, שצפוי לגבור על כמה מהגדולים בבמאי הוליווד עם הסרט הרביעי בלבד בקריירה שלו.

סדרת הדרמה הטובה ביותר

המועמדים: "אימה אמריקאית", "אימפריית הפשע", "בוס", "משחקי הכס", "הומלנד".

ההימור שלנו: תיקו בין "הומלנד" ו"משחקי הכס"

אחרי ההצלחה המסחררת של "הומלנד", הגרסה האמריקאית ל"חטופים", הביקורות המהללות ונתוני הרייטינג המרשימים, נראה שהיא מוכנה לעמוד גם מול התותחים הכבדים של HBO אך לא ברור אם תצליח לגבור על "משחקי הכס" שהייתה השנה מעל כולן בכל פרמטר אפשרי. אחת מהשתיים תיקח את הגלובוס הביתה.

אין תמונה
"הומלנד". תישאר עם המחמאות

הסדרה הקומית הטובה ביותר

המועמדים: Enlightened, אפיזודס, גלי, משפחה מודרנית, New Girl.

ההימור שלנו: "משפחה מודרנית".

אחרי הטירוף של העונות הראשונות, נראה שאפקט "גלי" מתחיל לאבד מעוצמתו. דווקא ל"New Girl" ו-"Enlightened" החדשות יש סיכוי להפתיע, אבל הם יתקשו מאד לנצח את "משפחה מודרנית" המצליחה, ההימור האחרון שלנו לטקס הקרוב.

אין תמונה
משפחה מודרנית. כי נמאס מ"גלי"