אין תמונה
חמש שעות מפריז. מתוחכם

ננעל פסטיבל הסרטים ה-25 בחיפה. במהלך הפסטיבל הוקרנו 70 סרטים ישראלים חדשים 7 סרטים עלילתיים, 17 תיעודיים, ו- 46 סרטי סטודנטים ועצמאיים. הסרט "חמש שעות מפריז" זכה בפרס הסרט העלילתי הטוב ביותר. הפרס בסך 100,000 ש"ח ניתן לבמאי הסרט לאון פרודובסקי.

"הרגשנו כי זהו סרט מאוד מתוחכם עבור במאי שזהו סרטו הראשון, נימקו השופטים, "הסגנון השנון והעדין והדרך בה הוא עוסק במורכבות היחסים המודרניים הללו יצרו סיפור שמקסים ומציע לקהל עומק רב. הסרט מציג הופעות משחק מעודנות ותשומת לב מעמיקה לפרטים, ואנו מאמינים כי הוא יכבוש את לבבות הצופים, כפי שכבש את שלנו".

"חמש שעות מפריז" מביא את סיפורם של נהג מונית בת-ימי חובב שירים צרפתיים מתקתקים ומורה למוסיקה שויתרו על חלומותיהם. השניים מרגישים קצת בודדים, ואבודים אבל אז הם נפגשים ומגלים שגם באמצע החיים אפשר לאהוב כמו בסרט צרפתי.

פרס השחקנית בסרט עלילתי בסך 10,000 ש"ח הוענק השנה במשותף לדאנה איבגי ולמאיה כהן על משחקן בסרט "היו לילות" בבימויו של רוני ניניו. "הגענו להחלטה על הפרס לאחר התבוננות בתפקיד מורכב במיוחד. התפקיד דורש מהקהל להאמין כי ילדה מסוגלת בו זמנית לאהוב את ההורה שלה אך גם לכעוס עליו. במקרה זה, העבר משפיע על ההווה ומצאנו כי לא ניתן להפריד בין השניים. הקסם של גוני הצעירה, המפגינה את אמונתה השלמה באביה, מוצב מול המודעות לחולשותיו אצל הנערה הבוגרת ויוצר תמונה אמינה לחלוטין, למרות שאת התפקיד מגלמות שתי שחקניות שונות", נימקו השופטים את החלטתם.

פרס השחקן בסרט עלילתי בסך 10,000 ש"ח הוענק לעפר שכטר על משחקו בסרט "פובידיליה" בבימויים של האחים יואב ודורון פז. לדברי השופטים, עופר שכטר הציג דרך התפקיד בסרט צד חדש לקשת התפקידים שלו. "נוכחותו האינטנסיבית על המסך שבתה את ליבנו והוכיחה כי יש לו הרבה מה להציע לעולם הקולנוע בעתיד".

פרס על מפעל חיים הוענק לבמאי, התסריטאי והמפיק, אבי נשר, על תרומתו לקולנוע הישראלי.