אין תמונה
ריצ'י. השם הפך למותג

בשנות ה-90 נחשב גאי ריצ'י בעיני רבים כעילוי הקולנועי הבא אך לאחר שני סרטיו המצליחים "לוק, סטוק ושני קנים מעשנים" ו"סנאץ'", ריצי' נעלם בכל מה שקשור ליצירה קולנועית מוערכת. במולדתו רואים במערכת היחסים המתוקשרת עם מדונה כאשמה העיקרית בהידרדרותו המקצועית. מערכת יחסים שבין השאר הביאה לעולם את הסרט "סחף חושים", אחד הפלופים המביכים ביותר של ריצ'י שיצא בשנת 2002 בכיכוב רעייתו דאז.

על "רוק'נרולה", שעולה למסכים ב-1.1, עבד ריצ'י בעיצומו של גל השמועות, שבינתיים אוששו, על הפרידה ממדונה. הסרט מעמיד במרכזו נוכל רוסי המגלגל תרמית נדל"ן ענקית בלונדון שבעקבותיה מיליוני ליש"ט הופכים זמינים לראשון שינצל את ההזדמנות. באופן טבעי, מתגייסים כל בריוני העולם התחתון בעיר למרוץ אחרי הכסף הגדול. הכוכב הראשי של הסרט הוא ג'ררד בטלר הסקוטי ("300"), שמגלם מאפיונר המכונה "אחת שתיים", ולצידו טנדי ניוטון, ג'מה אטרטון, טום ווילקינסון וטובי קבל בתפקיד רוקר מזדקן ומסומם. "נראה שהסרט אהוב ביותר על הבנות", מודה ריצ'י. "אני חושב שהן באות כי הן נהנות לצפות בשחקנים".

לא בגלל גאי ריצ'י?
"אם אתה מתכוון לכך שאנשים מתייחסים לסרט כ'סרטו של גיא ריצ'י', אין לי שום בעיה עם זה ששמי הפך למותג. יש בזה המון דברים חיוביים. יש את הסרטים של גאי ריצ'י המותג ויש סרטים של גאי ריצ'י שהוא לא המותג, שבהם יש לי תפקיד משני, ושם אני נעזר לקדם זהות שונה מזאת שאיתה אני מזוהה. לכן אני חושב שמה שצריך לעשות, וזו התיאוריה שלי, זה להוציא את השם 'גיא ריצ'י' מהמשוואה כשזה מגיע לסרטים שהם לא מז'אנר המותג 'גיא ריצ'י'".

מתי התחילה אצלך התשוקה לסרטים?
"אף פעם לא למדתי במובן המסורתי של המילה, אבל מאז ומעולם אהבתי אומנות. הייתי הילד הראשון בבריטניה שקיבל אפשרות לעשות את מבחן ה GSCE בלימודי קולנוע בגיל 15. כבר די החלטתי אז שזה מה שאני רוצה לעשות בחיי. אבל איך נכנסים לתעשיית הקולנוע בבריטניה? לקח לי 10 שנים להבין את זה. ברגע שהצלחתי למצוא את דרכי פנימה לעולם הקולנוע, לקח לי פחות משנה לביים סרט. הדרך היחידה היא להתחיל לביים פרסומות או קליפים ואז אפשר להמשיך לדבר הבא".

זה נראה שאתה חלומו של כל מפיק.
"אני חושב שזה בגלל המקום ממנו אני בא, של לספר סיפור בסרט. לא למדתי בבית ספר לקולנוע. במקום זה, התחלתי לצלם וידאוקליפים בתקציבים מאד נמוכים לכן הייתי חייב להתבסס על סיפורים עם התחלה, אמצע וסוף. זה לא לקח הרבה זמן עד שהבנתי שאתה חייב להתפשר על מנת ליצור נרטיב. לא היה אכפת לי שזה לא מושלם".

אין תמונה
מתוך "רוק'נרולה". הבנות יאהבו את הסרט
מה בדבר מתוכנן סרט המשך?
"האמת היא שכתבתי כבר חומר גם לחלק השלישי. אני רק רוצה להיות בטוח שאנשים ירצו לראות את החלק הראשון. אם זה אכן יקרה, אני אצלם את החלק השני קרוב לוודאי בשנה הבאה".

האם זה נכון שאתה עובד על סרט ילדים עכשיו?
"אכן כתבתי סרט לילדים, אבל עדיין לא הצלחתי למצוא דרך להוציא אותו לפועל. ברגע שתהיה לי הזדמנות, זה יקרה".

באיזה עוד ז'אנרים אתה מתעניין?
"הייתי רוצה לעשות סרט על מלחמת העולם השנייה, אני אוהב את עולם הקומיקס - הרשימה יכולה להמשך עוד ועוד. הייתי רוצה ליצור עוד המון ז'אנרים שונים ממה שהתנסיתי עד כה".

באדיבות וורנר ברוס.