ההימור שלקחו אולפני "דיסני" כששמו את כל הקופה על "טרון: המורשת" התברר כהימור חכם – ההמשכון לסרט הקאלט מ-1982 הצליח לגרוף בקלות 43.6 מיליון דולר, מה שמיקם אותו הישר בראש הטבלה. הסרט, שהופץ בתלת מימד, מציג טכנולוגיות אפקטים חדשות, אשר טרם נראו על המסך. למרות נתוני הפתיחה המרשימים שלו, "טרון: המורשת" לא ממש עמד בציפיות האולפנים, שקיוו לרווחים של 50 מיליון דולר לפחות.

סרט נוסף שפתח השבוע היה "יוגי דב", גרסת תלת מימד להרפתקאותיו של הדב החביב. הסרט גרף רק 16.7 מיליון דולר, סכום נמוך בהרבה ממה שהרוויחו סרטי האנימציה והילדים האחרים שפתחו בעונת החגים האמריקנית. "סיפורי נרניה" מדרדר במורד הטבלה אל המקום השלישי, עם 12.4 מיליון השבוע ו-42.8 מיליון עד כה.

פתיחה מרשימה נוספת נרשמה לטובת "פייטר", שגרף בסוף השבוע האחרון 12.2 מיליון דולר במספר מצומצם של אולמות. את ההכנסות של "פייטר", דרמת האיגרוף בכיכובו של מארק וולברג, אפשר לזקוף גם לטובת המועמדויות הרבות שלה לפרס "גלובוס הזהב" – בין השאר בקטגוריות הסרט, הבימוי והשחקן הראשי.

דווקא "התייר", שקיבל אף הוא לא מעט מועמדויות בטקס, לא מצליח להתרומם ונוחת השבוע במקום החמישי עם רווחים של 8.7 מיליון בלבד. במקום השישי נמצא "פלונטר" עם מעט פחות ממנו, וסך רווחים של 128 מיליון דולר בשבוע הרביעי שלו בטבלה. גם "ברבור שחור" ממשיך לקטוף את פירות הבאזז סביבו, וגורף השבוע 8.3 מיליון דולר בהפצה מצומצמת.

את הפתיחה הגרועה ביותר השבוע רשמה הקומדיה הרומנטית " How Do You Know", עם ריס ווית'רספון ופול ראד. סרטו החדש של הבמאי ג'יימס ל. ברוקס פתח השבוע עם 7.6 בלבד, נתון לא מרנין כשמדובר בסרט מהז'אנר, אך במקרה הספציפי הזה – מדובר בהתרסקות טוטאלית. תקציבו של הסרט מוערך בכ-120 מיליון דולר, תקציב עתק לכל הדעות, שספק אם יכוסה על ידי הכנסותיו.

במקום התשיעי נמצא "הארי פוטר ואוצרות המוות 1" עם הכנסות של 4.8 מיליון השבוע וסך של 266 מיליון בארבעה וחצי שבועות. את העשירייה סוגר "לא ניתנת לעצירה" עם התייר דנזל וושינגטון, שקפץ לבקר כאן השבוע. הסרט גרף פחות משני מיליון דולר, וכ-77 מיליון דולר מאז יצא לאקרנים.

אין תמונה

>> המועמדים לטקס גלובוס הזהב 2011