נינט טייב בפסטיבל טורונטו (צילום: Matt Simmons, GettyImages IL)
נינט. כבר בדרך חזרה | צילום: Matt Simmons, GettyImages IL

בחמישי האחרון עלתה נינט טייב, מלווה במנהלת שלה, על טיסה לטורונטו כדי לקחת חלק בהקרנת הבכורה העולמית של "קירות", סרטו של הבמאי דני לרנר, שבו היא מככבת לצדה של נערת ג'יימס בונד אולגה קורילנקו.

הקרנת הבכורה התקיימה בראשון האחרון מחוץ לתחרות הרשמית בפסטיבל, במעמד ראשי הערים של טורונטו ותל אביב, במסגרת קטגוריית City to City, שמתמקדת השנה בציון 100 שנה לעיר תל אביב. היום, אחרי כמה ימים של שטיחים אדומים והתחככות באבק כוכבים עולמי, אמורה טייב לשוב ארצה, ואם הכל יסתדר כמו שצריך זה אפילו יהיה היישר לפרמיירה של טרנטינו ו"ממזרים חסרי כבוד".

רוב לאו וג'ניפר גארנר בפסטיבל טורונטו (צילום: אימג'בנק/GettyImages, getty images)
לאו וגארנר. כוכבי הפסטיבל | צילום: אימג'בנק/GettyImages, getty images

וכן, היו עוד כמה שמות בינלאומיים שבאו לקדם את הסרטים שלהם. אחד הסרטים שמשך תשומת לב רבה היה "The Invention Of Lying " (בתרגום חופשי: ההמצאה של השקר) בכיכובם של רוב לאו, ג'ניפר גארנר וריקי ג'רוויס, כוכב הסדרה "המשרד". הסרט מציג עולם אלטרנטיבי שבו כולם דוברי אמת ורק תסריטאי אחד מתוסכל (ג'רוויס) מבין לפתע מבין שהוא היחידי המסוגל לשקר.

בונו וקולין פארל בפסטיבל טורונטו (צילום: Alberto E. Rodriguez, GettyImages IL)
קולין פרל עם בונו שהיה בסביבה | צילום: Alberto E. Rodriguez, GettyImages IL

כוכב הוליוודי נוסף שהגיע להקרנת הבכורה של הסרט " Ondine" הוא קולין פארל, שזכה לפרגון מכיוונו של בונו, סולן להקת יו-2, שבמקרה מופיעה בעיר בסופ"ש. פארל משחק בסרט דייג אירי שמעלה ברשת הדייגים את האישה של חייו בגילומה של לא אחרת מאשר חברתו ההריונית של אליסיה בצ'לדה.

כזכור, המחווה לתל אביב במסגרת הפסטיבל נערכת בצל מחאתם של כ-50 אנשי רוח, אמנים וסלבריטאים, בראשות השחקנים דני גלובר וג'יין פונדה, הסופרת נעמי קליין והבמאי קן לואץ', שחתמו על עצומה המשווה את ישראל לדרום אפריקה וטוענת כי התכנייה של הפסטיבל "מתעלמת מסבלם של תושבי תל אביב לשעבר וצאצאיהם המתגוררים כיום במחנות פליטים בשטחים הכבושים או במדינות זרות". 

ריקי ג'ארוויס בפסטיבל טורונטו (צילום: Alberto E. Rodriguez, GettyImages IL)
ג'רוויס. יצא מהמשרד | צילום: Alberto E. Rodriguez, GettyImages IL
קארי ראסל בפסטיבל טורונטו (צילום: אימג'בנק/GettyImages, getty images)
ראסל. לנצח פליסיטי | צילום: אימג'בנק/GettyImages, getty images

עוד ב-mako בידור: לאושרי כהן יש חברה חדשה מבלגיה; פטריק סוויזי הלך לעולמו; צפו בטריילר של הסרט החדש על מייקל ג'קסון; אגם רודברג נפגשה עם טרנטינו וגל גדות גונבת את ההצגה בפרמיירה של הסדרה "החיים יפים".