אין תמונה
איסטווד. הארי המזוהם בפנסיה

מי תאר לעצמו שבגיל 78 יצליח קלינט איסטווד, אחרון הטייקונים הגדולים של הוליווד, לא רק לכתוב, להפיק ולביים את שובר הקופות הגדול הראשון של 2009 אלא גם לככב בו ולהוכיח שעוד כוחו במותניו והוא עדיין מסוגל להנחית אגרופי ברזל בבני עשרה שחשבו שהם קשוחים. בסוף השבוע האחרון גרף "גראן טורינו" של איסטווד 29 מיליון דולר וכבש את פסגת טבלת שוברי הקופות. מדובר גם בספתח המצליח ביותר בקריירה הארוכה של איסטווד לסרט בכיכובו.

"גראן טורינו" הופץ כבר לפני חודש במאה בתי קולנוע, שם החל הבאזז החיובי לצבור תאוצה. עם המעבר להפצה כלל ארצית, ב 2,900 אולמות ברחבי ארצות הברית, הקהל הרחב היה צמא לגלות על מה הרעש ואיסטווד סיפק את הסחורה ובגדול. בסרט, שכבר זכה לכינוי "הארי המזוהם בפנסיה", הוא מגלם את וולטר קובלסקי. קשיש נרגן, גזען, בוגר מצטיין של מלחמת קוריאה השונא את כל העולם ואשתו, ובמיוחד את משפחת המהגרים שעברה להתגורר בסמוך לביתו. הרכוש היחיד הקרוב לליבו הוא מכונית הגראן טורינו אותה הוא מתחזק באדיקות.

אך אבוי, כנופיית רחוב קשוחה מטילה אימתה על השכונה בכלל ושכניו של קובלסקי בפרט והיות וגיבור מלחמה נשאר גיבור מלחמה, לא משנה בן כמה הוא, הקשיש לוקח פעם נוספת לידיו את רובה הצייד שלו ויוצא להשליט סדר בטעם של פעם בג'ונגל העירוני. הימור לא מסוכן מדי: "Get off my lawn" יכנס לפנתיאון משפטי המחץ הקולנועיים הבלתי נשכחים של כל הזמנים. בסך הכול גרף "גראן טורינו" עד כה 40.1 מיליון דולר.

ההישג של איסטווד בולט במיוחד על רקע יריבו הבולט של "גראן טורינו" בסוף השבוע החולף: קומדיית הבנות הארסית "מלחמת הכלות", בכיכובן של אן האתאווי וקייט הדסון, שיועדה לכבוש את הפסגה אך הסתפקה במקום השני עם הכנסות של 21.5 מיליון דולר בלבד. השתיים מגלמות שתי חברות ילדות מסורות ואוהבות, עד שהן מגלות ששריינו בטעות את הכנסייה בה הן אמורות להינשא לאותו תאריך ולאותה השעה. מרגע זה יעשו הכול כדי לטרפד זו את חתונתה של זו. סרט האימה "The Unborn", על צעירה הנרדפת בידי רוחו של אחיה התאום שמת עוד ברחם, הגיע למקום השלישי עם הכנסות של 21.1 מיליון דולר.

"מארלי ואני", הקומדיה בכיכובם של ג'ניפר אניסטון ואוון ווילסון, יורדת למקום הרביעי אחרי שבועיים בפסגה, עם הכנסות של 11.4 מיליון דולר נוספים לסך הכנסות כולל של 123.7 מיליון דולר. "הסיפור המופלא של בנג'מין באטן" יורד למקום החמישי עם הכנסות של 9.5 מיליון דולר נוספים לסך כולל של 94.3 מיליון. הכניסה האחרונה השבוע לעשירייה המובילה שייכת לדרמה "Not easily broken", על משבר בחיי הנישואים של זוג אפרו אמריקני. הוא קבלן שחלומו להפוך כוכב פוטבול התנפץ בעקבות פציעה, היא מתווכת דירות מצליחה שהפכה המפרנסת העיקרית בבית. הקרע ביניהם בלתי נמנע, אך האם בעקבותיו יבואו גם ההשלמה והמחילה? הסרט גרף 5.6 מיליון דולר וממוקם תשיעי בטבלה.

אין תמונה
איסטווד. הארי המזוהם בפנסיה