אפלוסה

ניסיונו הראשון של אד האריס, מהראויים בשחקני הוליווד, לככב ולביים בו זמנית הוביל ליצירת "פולוק" עטור השבחים, הדרמה הסוחפת על חייו של הצייר המהפכני ג'קסון פולוק. עכשיו אד האריס מנסה כוחו בשנית כשחקן ובמאי במערבון בטעם של פעם. ז'אנר שכמו נתפר במדויק לדיבורו האיטי והעמוק, פניו האבהיים/קשוחים ומבטו החודר. 

וירג'יל קול (האריס) ואוורט היץ' (ויגו מורטנסן), מגיעים לאפלוסה הנידחת לנסות ולפתוח דף חדש בחייהם, ומגלים שהעיירה הפכה לממלכתו הפרטית של החוואי הקשוח רנדל בראג (ג'רמי איירונס) שאחרי שחיסל את השריף המקומי וסגנו הנהיג שלטון אימה המאפשר לו שליטה מלאה בחיי התושבים. מי אם לא הזרים המסתוריים המדברים מעט אך מוכנים לעשות הרבה יהפכו בעל כורחם לנציגי הצדק עלי אדמות ויצאו להילחם למען החלשים, מה גם שאחת מהן היא רנה זלווגר המתקשה לעמוד בפיתוי כשמציעים לה להתלבש במחלצות המאה ה-19? בארצות הברית גרף הסרט עד כה 14.3 מיליון דולר. תזמון: 108 דקות.

גאווה ותהילה

שניים מהשחקנים הבולטים בדור הצעיר של תעשיית הקולנוע כיום, אדוארד נורטון וקולין פארל, מככבים בדרמה המשטרתית שביים, כתב והפיק גאווין או'קונור. כאשר מעצר סמים שגרתי משתבש, וארבעה שוטרים מוצאים את מותם, מחליט מפקד המשטרה פרנסיס טירני להעמיד בראש צוות החקירה את בנו ריי טירני (נורטון) וגיסו ג'ימי איגן (פארל). אחרי הכול, במי נבטח אם לא במשפחה? ואולם, ככל שהחקירה מתקדמת חושף ריי פרטים אפלים על המהות האמיתית של הקשר בין סוחרי הסמים והמשטרה, ובסופו של דבר נאלץ לבחור בין נאמנות למשפחתו ועבודתו ובין חובתו המוסרית. הסרט יצא בסוף השבוע למסכי הקולנוע בארצות הברית בתפוצה מוגבלת וגרף 6 מיליון דולר. תזמון: 129 דקות.

על העיוורון

ספרו של חוזה פרמאגו, עליו מבוסס הסרט, נחשב ליצירת מופת אפוקליפטית. העיבוד הקולנועי של הבמאי עטור השבחים פרננדו מורלס ("עיר האלוהים", "הגנן המסור") זוכה לביקורות קיצוניות משלילה מוחלטת להתלהבות סוחפת. מדינה שלמה נתקפת פאניקה כאשר מגפת עיוורון מסתורית וחשוכת מרפא מכה בתושביה. הלוקים במחלה רואים רק בלבן, וכל מי שהם מביטים בו נדבק. בניסיון נואש להשתלט על הווירוס מגלה הממשלה את החולים למוסדות סגורים ומבודדים, שם מגיחים מתוכם היצרים החיתיים האפלים ביותר בניסיון לשרוד את התופת. 

במרכז עלילת הסרט אשתו של רופא הלוקה בעצמו במחלה (ג'וליאן מור), המתחזה לעיוורת כדי להישאר לצידו. מבעד עיניה נשקפת מלוא הזוועה של עולם המתפורר לאלימות, אונס ותוהו. בין המשתתפים: דון מק'ליר, מארק רופלו, דני גלובר ואליס ברגה. בארצות הברית, בעצמה אימפריה מתפוררת, הסרט היה ככל הנראה ריאליסטי מדי לקהל הרחב שהגיב בהכנסות זעומות של 3 מיליון דולר בלבד. תזמון: 120 דקות.

הנער בפיג'מת הפסים

לגל סרטי השואה המציף לאחרונה את המסכים ("רסיסים", "אביב 41") מצטרפת עכשיו הדרמה שביים, כתב והפיק מארק הרמן הבריטי ("קול קטן"). ברונו הוא ילד בן שמונה, בנו של קצין בכיר במפלגה הנאצית בימי מלחמת העולם השנייה, העובר עם משפחתו מברלין למגורי המשפחות באחד ממחנות ההשמדה במזרח אירופה. 

הסביבה החדשה, הבדידות והשעמום מובילים אותו להפר הוראה מפורשת של אמו לא להתקרב לצד האחר של הגדר. זו שמאחוריה נמצאים היהודים האסורים במחנה. כך פוגש ברונו את שמואל, ילד יהודי בן גילו, וההכרות חושפת אותו לזוועות עולם המבוגרים. ורה פרמינה וג'ק סקנלון מככבים, והסרט מיועד להגיע להפצה מוגבלת בבתי הקולנוע בארצות הברית רק בתחילת נובמבר. תזמון: 93 דקות.