אין תמונה
פיט על כרזת הסרט. בדרך לפסלון המוזהב?

האם בראד פיט הוא החוליה האחרונה בשרשרת כוכבים הוליוודיים שזכו באוסקר דווקא בזכות הויתור על חיצוניות אטרקטיבית, ע"ע שרליז ת'רון ב"מונסטר"? לפחות על פי באזז האוסקרים אותו מעורר סרטו החדש, "הסיפור המופלא של בנג'מין באטן", התשובה חיובית. מביני דבר בהוליווד, שכבר צפו בסרט, מנבאים לו שלל מועמדויות לפסלון היוקרתי כולל לפיט עצמו כשחקן הטוב ביותר.

העלילה מבוססת על סיפור קצר מאת סקוט פיצג'רלד, אותו עיבד לתסריט אריק רות' ("פורסט גאמפ") וביים דייויד פינצ'ר (שכבר עבד מול פיט ב"שבעה חטאים" ו"מועדון קרב"). בנג'מין באטן נולד בשלהי מלחמת העולם הראשונה כעובר קשיש (צריך לראות כדי להאמין), ובמקום להזדקן ולהיחלש ככל שהשנים עוברות הוא הולך ונעשה צעיר ובריא חיצונית ככל שהוא מתבגר פנימית.

במרכז הסרט, מלבד התבגרותו יוצאת הדופן של פיט מילד מקומט וזערורי הנשען על מקל הליכה לגבר חסון ויפה תואר אך בא בימים בתוך תוכו, גם סיפור אהבה רב שנים המתפתח בינו ובין אישה אותה מגלמת קייט בלנשט.

"לא רציתי לעשות את הסרט הזה", מודה פיט בראיון שהעניק השבוע, "הרגשתי שכבר השתתפתי במספיק דרמות תקופתיות רומנטיות, ולמרות שהתסריט היה יפהפה לא חשבתי שזה מתאים לי. מי ששכנע אותי הוא הבמאי דייויד פינצ'ר, שהבטיח לי שהסרט יהיה הרבה יותר מעוד בלדה רגשנית".