ג'ניפר אניסטון מתוך הסרט מארלי ואני (צילום: באדיבות יח"צ yes)
אניסטון, ווילסון ומארלי. מעל 100 מיליון דולר | צילום: באדיבות יח"צ yes

בסוף השבוע הראשון של 2009, בו לא יצאו למסכים בארצות הברית סרטים חדשים, ממשיכה ג'ניפר אניסטון להראות לאקס בראד פיט מאיפה משתין הדג. במקרה שלה, מאיפה משתין גור הלברדור החביב מארלי, הכוכב האמיתי של הקומדיה "מארלי ואני" בה מככבת אניסטון לצד אוון ווילסון. הסרט אוחז זה השבוע השני ברציפות בפסגת טבלת שוברי הקופות בארצות הברית, עם הכנסות של 24.1 מיליון דולר נוספים לסך הכנסות כולל של 106.5 מיליון דולר ב-11 ימי הקרנה בלבד. "מארלי ואני" הוא גם הסרט הראשון החוצה את רף מאה מיליון הדולר בהכנסות בשנה האזרחית החדשה.

בפועל, מעט מאד השתנה בטבלה מאז השבוע שעבר. אדם סנדלר עדיין במקום השני עם "סיפורים לפני השינה", הגורף 20.3 מיליון דולר נוספים לסך הכנסות כולל של 85.4 מיליון. בראד פיט עדיין במקום השלישי עם הדרמה המדוברת "הסיפור המופלא של בנג'מין באטן", הגורף 18.4 מיליון דולר נוספים לסך הכנסות כולל של 79 מיליון. "מבצע ולקירי", בכיכובו של טום קרוז, עדיין במקום הרביעי עם הכנסות של 14 מיליון דולר נוספים לסך כולל של 60.7 מיליון. וכן, גם ג'ים קארי דורך במקום החמישי עם הכנסות של 13.9 מיליון דולר נוספים לקומדיה החדשה שלו "יס מן", שסך כל הכנסותיה בארצות הברית עד כה עומד על 79.4 מיליון דולר.

הפלופ הגדול של השבוע: "ספיריט", מותחן הקומיקס השחור לבן שביים פרנק מילר, המנופנף מהעשירייה הפותחת אחרי שבוע אחד בלבד ומוכרז רשמית כהתרסקות של חג המולד. הסרט גרף עד כה 17.8 מיליון דולר, וסיכוייו להחזיר את ההשקעה בהפקתו אפסיים.

באין תהפוכות של ממש בעשירייה ובהעדר כניסות חדשות, נראה שהסרט מעורר העניין הראשון של 2009 יהיה הדרמה "גראן טורינו" בכיכובו של קלינט איסטווד ובבימויו, בה הוא מגלם קשיש נרגן בוגר מלחמת קוריאה המפתח ידידות מוזרה עם צעיר שניסה לגנוב את המכונית הישנה האהובה עליו. הסרט הופץ לפני חודש להקרנה במאה בתי קולנוע ברחבי ארצות הברית וגרף עד כה 9.7 מיליון דולר. בסוף השבוע הקרוב יעבור "גראן טורינו" להפצה רחבה ב 2,700 אולמות והכנסותיו צפויות לזנק בהתאם.

טבלת שוברי הקופות בארה"ב
יח``צ: