הבמאי ארי פולמן חווה הלילה את אחד משיאי חייו כאשר זכה להניף את פרס גלובוס הזהב בקטגוריית "הסרט הזר הטוב ביותר" בטקס שנערך הלילה בארה"ב. "ואלס עם באשיר", סרט האנימציה המגולל את אירועי מלחמת לבנון הראשונה, מצטרף לחבורה קטנה ומכובדת של סרטים הישראלים שזכו בפרס היוקרתי ("סלאח שבתי", "השוטר אזולאי", "גן עדן עכשיו") אך פולמן מודה שהמטרה כעת היא האוסקר.

"מבקרי קולנוע בכל מיני אתרי אינטרנט ועיתונים טוענים שזכייה בגלובוס הזהב דווקא מביאה מזל רע בקשר לזכייה באוסקר אבל אני מאד מקווה שהם טועים", אמר הבוקר פולמן בראיון לתוכנית הבוקר "יום חדש". את הרגע בו הכריזו על הזוכה הגדיר פולמן כ"אושר צרוף". לדבריו, "ברגע שאמרו את השם של הסרט זה היה חזק מאד. רגע מאושר בו אתה הולך לבמה ואתה רק מקווה לא לשכוח אף אחד שהקדיש המון שנים לסרט".

פולמן הוסיף כי במהלך כל הימים האחרונים הוא היה אופטימי לגבי הזכייה בפרס בעקבות הבאזז הגדול סביב הסרט בארה"ב והמתח הגדול לא היה באולם אלא בחדר המלון כמה שעות לפני. "ישבתי בחדר וראיתי את מנצ'סטר-צ'לסי וזה היה הרגע הכי מתוח במהלך היום, כשאתה רואה את המשחק אבל חושב רק על הערב. ברגע שהגעתי לאולם המתח ירד באופן משמעותי, במיוחד כאשר על השטיח האדום לא שאלו אותי מילה על הסרט אלא על מה שקורה בעזה".

מה משמעות נאום התודה שלך בו הקדשת את הסרט לשמונת הילדים שנולדו במהלך העבודה על הסרט?
"כשסיימנו את הסרט רציתי להקדיש אותו לבנים שלי ואשתי אמרה לי שזה לא רעיון מבריק במיוחד להקדיש סרט שמסתיים בטבח, אז בהתייעצות עם אנשי הסרט אמרנו שאם נזכה נקדיש אותו לכל התינוקות שנולדו במהלך העבודה עליו".

בזמן שפולמן עשה דרכו על השטיח האדום צוות ההפקה של "ואלס עם באשיר" התכנס אתמול בלילה בבר תל אביבי כדי לחגוג את הרגע שבו הניף פולמן את הפרס. "רק ארי נסע לטקס", מספרת מפיקת הסרט יעל נחניאלי, "אבל כל הצוות שעבד על הסרט היה בבר והייתה התרגשות עצומה. לא נראו שמחים כמונו בארץ מזמן, זה בטוח. המון אלכוהול נשפך. למרות שהיו הרבה שצפו את הזכייה הזו, בכל זאת שמחנו בטירוף".

הייתם איתו בקשר משם?
"שלחתי לו כמובן הודעה. יש תקשורת רבה מסביבו, גם האמריקאים, גם מאירופה".

מה כתבת לו?
"שאנחנו אוהבים אותו".

ציפיתם לזכות?
"מעולם לא ציפינו לשום דבר, הסרט הזה לא נעשה ממניעים של זכייה ולא ממניעים של יוקרה, הוא נעשה במסגרת מאוד מצומצמת של שמונה אנימטורים. זה סרט שנעשה מתוך אמונה של יוצר הסרט וכל חברי הצוות שעבדו עליו, וזה עוד יותר מספק שהסרט נעשה בצורה כזאת זוכה להצלחה בכל העולם".

גלובוס הזהב בדרך כלל מנבא את מה שיקרה באוסקר.
"אנחנו אף פעם לא יכולים לדעת. אני קוראת מושבעת של תחזיות, אבל בנינו אף פעם אי אפשר לדעת. הגענו רחוק מאוד ואני בטוחה שכל מי שצפה וגם מי שלא צפה מרגיש את זה. אגב, גם הדי.וי.די בדרך, 80 דקות של איך הסרט הזה נעשה, וזו תהיה הפעם הראשונה שיהיה ניתן לראות חומרים שלא נראו מעולם, איך ובמה כרוך הסרט הזה. בקיצור, אנחנו מחכים להכרזה של המועמדים לאוסקר ב- 22 בינואר, כולם יכולים להחזיק אצבעות".