mako
פרסומת

"הלב נשבר, קוד קופון"

ספיר אביסרור העלתה סטורי ביקורתי על משפיעני רשת, שבין לב שבור וצער על האירועים הביטחוניים, ממשיכים לפרסם קוד קופון או מראים מה הם לובשים וכמה כיף להם בחו"ל. היא דיברה על הפער בין העצב הגדול לבין הצורך לקדם את העסק בעמודי האינסטגרם, ובתור משפיענית בעצמה היא ניסתה להבין - איפה עובר הגבול?

יפעת הללי אברהם
פורסם:
ספיר אביסרור נגד איתי בצלאלי
צילום: מתוך עמודי האינסטגרם של המצולמים, מתוך עמודי האינסטגרם של המצולמים
הקישור הועתק

כולנו מדפדפים בסטורי בימים האחרונים, וקשה להתעלם מההתייחסות של משפיענים רבים לפיגועים ולאירועי האלימות שקורים במדינה - לצד קידום התוכן הפרסומי שלהם. ספיר אביסרור היא משפיענית עם מעל 140 אלף עוקבים ובעלת מותג אופנה, שהעלתה סטורי מיואש ומבולבל שבו היא מבקרת את המשפיענים שמביעים צער על האירועים הביטחוניים הקשים ומיד לאחר מכן משתפים תוכן פרסומי, אך לצד זה, בתור בעלת עסק, היא מנסה להבין איפה עובר הגבול בין הצורך לקדם את העסק ובין התחשבות באירועים הקשים שקורים במדינה.

"הלב נשבר. קוד קופון בלה בלה. אימוג'י לב שבור. תכף מעלה לכן המלצות. בוקר עצוב. תראו מה לבשתי... זה מה שאני רואה שאני מדפדפת בסטורי", כתבה אביסרור. "שמחה, עצב, מכירה, עצב, טיסה, עצב, חופשה, עצב, סלפי, עצב. איפה אני אמורה להיות? מה אני אמורה לעשות? למה כל זה קורה לנו בכלל? מתי כל זה יסתיים? כמה אפשר לספוג רצח?".

סטורי ספיר אביסרור אחרי הפיגוע
צילום: instagram, instagram

"ומה איתי? זאת העבודה שבחרתי, אני אוהבת אותה בכל ליבי, היא עושה לי טוב, אבל יש ימים כאלה ורגעים כאלה שאני משתגעת". 

סטורי ספיר אביסרור - פיגוע
צילום: instagram, instagram

הבלבול של ספיר מצטרף לבלבול של עוד הרבה משפיענים שעבודתם היא להעלות תוכן לאינסטגרם. תקוה גדעון התייחסה לנושא בעמוד האינסטגרם שלה וכתבה: "לפעמים צריך לדעת מתי לעצור, ולפעמים אפילו להפסיד כסף, כי זה לא הזמן", וסיכמה יפה: "מצד שני, העוקבים צריכים להיות אחראים לתוכן שהם צורכים".