זה כבר כמה חודשים שהסכסוך בין עומר אדם ואופטיקנה ובין VERSO ממשיך לעשות כותרות. כזכור, אדם הפך להיות הפרזנטור של החברה ומוצריהם, הנמכרים בבלעדיות בחניות רשת אופטיקנה, אך לטענת VERSO - הזמר ורשת האופטיקה השיקה קמפיין שנושא את שמם ללא אישורם.

אתמול (ד') קיבל השופט אליהו בכר מבית המשפט המחוזי בתל אביב את בקשתה של חברת VERSO לאסור על אופטיקה את השימוש המסחרי בסימן שלהם. על פי ההחלטה, מאופטיקנה נדרש לחדול באופן מידי את השימוש ולהסיר את המוצרים של אותה החברה באופן מידי מדוכני המכירות.

בבקשה למתן סעדים זמניים, אשר הוגשה על ידי עורכי הדין אסא קלינג, עמית מור, אורי אגר ומתן קובץ' ממשרד נשיץ ברנדס אמיר, נטען כי לאחר שההסכם בין אופטיקנה לבין VERSO הסתיים, יצרה אופטיקנה, מאחורי גבה של ורסו, קשר ישיר עם הזמר עומר אדם והשיקה עמו ועם הזמרת עדן בן זקן קמפיין וקולקציה בשם "ורסו קוקוריקו"' מבלי לקבל את רשותה.

עומר אדם קמפיין חדש, פברואר 2020 (צילום: שי פרנקו)
צילום: שי פרנקו

אופטיקנה טענה מצידה כי VERSO הסכימה להעביר לה בעלות בחלק מהזכויות במותג ולאפשר לה לייצר בבלעדיות מוצרים תחתיו. על מנת לתמוך בטענה, הסתמכה אופטיקנה על טיוטות חוזה לא חתומות אשר טענה שהשתכללו לחוזים מחייבים.

בהחלטתו דחה בית המשפט המחוזי את טענותיה של אופטיקנה, וקבע כי אין חולק שהסימן רשום על שמה של VERSO וציין כי מנכ"ל אופטיקנה הודה שהטיוטות בין הצדדים לא נחתמו ואף לא היו מלאות. עוד קבע בית המשפט שאופטיקנה לא הוכיחה שקיבלה רשות כלשהי להתחיל ולייצר משקפיים הנושאים את הסימן בעצמה וכי "יש קושי" בטענותיה של אופטיקנה כי האישור לכך ניתן בעל פה.

 

מטעמה חברת VERSO נמסר:

"אנו מברכים על החלטתו של בית המשפט המחוזי לתת את הצווים הזמניים אשר התבקשו, ועל בלימתו של הניסיון להשתלט על המותג בישראל. על אף קמפיין ההשחרה המכוער וחסר הבסיס שבו פתחו אופטיקנה ועומר אדם נגד ורסו. ורסו תשוב ותציע לצרכנים בישראל משקפי שמש בעיצוב ואיכות מעולים".