mako
פרסומת

שבעה חטאים: מה הסלבס חייבים *להפסיק* לעשות

נטלי דדון, עינב בובליל ודנית גרינברג הן כמה מהמפורסמות הישראליות שצריכות להתנצל בפנינו על ההתנהגות שלהן ברשת. מפוסטים יחצ"ניים ועד המסכות לפנים - אלה החטאים של הסלבס

עדן יואל
עדן יואל
mako
פורסם:
עינב בובליל, רוסלנה רודינה, נטלי דדון
צילום: adomeitfilm, mako
הקישור הועתק

שבעה חטאים: 7 דברים שהסלבס עושים באינסטגרם – וחייבים להיפסק

לא בכל יום אנחנו יכולים לבוא חשבון נגד סלבריטאינו, על אף שלפעמים מגיע להם. לכן אנחנו רוצים לנצל את המעמד, הזמן והמקום כדי להצביע על החטאים של הסלבס הישראליים באינסטגרם. כחוקרים מנוסים של הז'אנר, אספנו את שבע התופעות שבאות לנו הכי ברע בביצת האינסטגרם הישראלית ואנחנו מציגים אותן בפניכם. כן, זה שיימינג, אבל זו התקופה האחת בשנה בה זה לגיטימי. אז תתביישו לכם, סלבס ישראליים – ותתנצלו מיד. קדימה, שערי שמיים תיכף נסגרים.

תמונות יח"צ בוטות

מה זה אמור להביע: מישהו צריך לשלם על הפוסט הזה

מה זה מביע בפועל: "מביך אותי לחיות, אבל הנה מכשיר להסרת שיער"

ידוע שסלבס מקבלים מתנות או תגמול כספי בתמורה לחסות של מוצר. פעמים רבות הם יודעים להסוות את החסויות הנ"ל, אבל מדי פעם מתפלקת להם תמונה מאוד לא מעודנת של המוצר שהם מקדמים. בין אם מדובר במאכל (כאילו שסלבס אוכלים), חופשה, טיפול קוסמטי או אולם אירועים, התמונות האלה גורמות לפיד האינסטה של המפורסמים להיראות קצת צ'יפ. כן, אנחנו מבינים שאתם חייבים, אבל קצת פינס לא היה מזיק.

תמונות מפולטרות *מדי*

מה זה אמור להביע: יצא לי פצעון באותו יום

מה זה מביע בפועל: השנה היא 2011 ואני חדש בפלטפורמה

כמו בסעיף הקודם, הבעיה היא לא מהות אלא איכות. כלומר, לא אכפת לנו שסלבס מפרגנים לעצמם בפילטר מחמיא, אבל כשהתוצאה היא תמונות כתומות מדי, ורודות מדי, מבריקות מדי או מטושטשות מדי אנחנו כבר לא יכולים להישאר אדישים. מפורסמים, אתם יפים כמו שאתם, אתם לא צריכים להיכנע לתכתיבי היופי של התקשורת.

פרסומת

תמונה עם מסכה לפנים

מה זה אמור להביע: אני בדיוק כמוכם, גם אני אוהב להתפנק

מה זה מביע בפועל: ראיתי שסלבס בחו"ל עושים כאלה ואני רוצה גם

מצד אחד, זו הזדמנות טובה לפוסט ממומן (ע"ע). מצד שני, זה מאניש ומנגיש את הסלבס; גורם להם להיראות מצחיקולים וחמודים כמו העוקבים העוד-לא-מפורסמים שלהם. זו כאילו הצצה אל אחורי הקלעים, אל רגעי ההכנה האינטימיים, אבל בעצם זאת סתם תמונה עם בוץ קשה על הפרצוף.

פרסומת
פרסומת

צילום בפוזה אחת

מה זה אמור להביע: זה הצד הטוב שלי

מה זה מביע בפועל: ואין לי שום צד טוב אחר

בין אם זו רוסלנה, שמציצה תמיד מעל הכתף, או לירון כוהנר, שצחקה השנה מעל אינספור קערות של גרנולה - סלבס שמתעדות את חייהן בעקביות מוצאות במהירות רבה את הפוזה שהכי מחמיאה להן ודבקות בה. ואז לא משחררות אף פעם. ואז נראות כאילו לקחו את אותה התמונה שלהן והדביקו על עשרה רקעים שונים. ואל תשאלו אותנו אפילו על מפורסמות שמחזיקות גביע גלידה על רקע עיר כלשהיא בציפורניים מטופחות. כלומר, תשאלו, בכיף, אבל התשובה שלנו תהיה: אלוהים שמישהו יעצור את זה.

פרסומת
פרסומת
פרסומת

צילום של העיתון עם הכתבה עליך

מה זה אמור להביע: אני מפורסם!

מה זה מביע בפועל: כתבו עלי בעיתון!

אנחנו לא מזלזלים בפרינט, אבל... בעצם, אנחנו קצת מזלזלים בפרינט. אבל ממש קצת. הופעה בעיתון היא העבודה של סלבס, היא לא משהו שהם צריכים להשוויץ בו. זה כמו שאנחנו נשוויץ בדלקת הפרקים שקיבלנו מרוב הקלדה – זה נחמד והכל, אבל מה חשבתם כשנכנסתם לתחום? הרי מי יראה את תמונת העיתון שלכם מלבד אנשים שבחרו לעקוב אחריכם כיוון שאתם מפורסמים? הם כבר יודעים שאתם מפורסמים, הם לא צריכים אסמכתא כמו בעבודה אקדמית. כמו כן, אלה תמיד הצילומים הכי רעועים, שמסגירים את העובדה שצילמתם את העיתון הנ"ל בפיצוציה.

פרסומת

פוסטים של משפטים יפים וקאפשנים בלתי נשכחים

מה זה אמור להביע: יש לי עומק רגשי

מה זה מביע בפועל: יש לי גישה לגוגל ואני לא אהסס לחפש את המונח "משפטים יפים"

חמודים, זאת תמונה של עציץ, לא "סוד הקסם היפני". זה מתנפח לבריכה בצורת דונאט, לא "לפקח ולהעניש" של פוקו. פוסטים שמכילים משפטי עומק (בדרך כלל ציטוטים לא מדויקים של הוגים שלא שמעתם עליהם מעולם, רשומים בפונט שהייתם מתביישים להשתמש בו במצגת בכיתה ו') וקאפשנים שמנסים לתת ערך מוסף לתמונות ביקיני הם תופעה שצריך למגר. הם לא משדרים תחכום, אלא יומרה ולפעמים אפילו סתם עצלוּת. כאילו נגמרו הגרפיטי'ז של הכנפיים מסביב לעולם ואין כבר מה לצלם, אז החלטתם להעלות משפט ולסגור עניין.

פרסומת