אין תמונה
שלב ההכפשות. פייסבוק VS גוגל

פייסבוק שכרה את חברת יחסי הציבור ברסון מרסטלר במטרה לפרסם מידע שלילי אודות ענקית החיפוש גוגל- כך חושף הבלוג "דיילי ביסט". 

נראה כי פייסבוק שכרה את שירותיה של ברסון מרסטלר כדי לפרסם מידע שלילי אודות גוגל בעיתונים, במטרה לשכנע עיתונאים לחקור חשדות לפיהן גוגל פוגעת בפרטיות של משתמשיה. 

בתוך כך ניסתה ברסון מרסטלר לשכנע בלוגר רב-השפעה לכתוב מאמר בגנות גוגל, תוך הבטחה כי תפרסם את מאמרו בעיתונים נחשבים דוגמת "וושינגטון פוסט" ו"הפינגטון פוסט".

הפרשייה התפוצצה כאשר הבלוגר סירב להצעתה של ברסון והעלה לרשת את האי-מיילים שקיבל מנציגיה. ברקע, היומון השני הנפוץ ביותר בארה"ב  "USA טודיי" פרסם כי ברסון ערכה מסע הכפשות נגד גוגל "בשמו של לקוח אנונימי". בזמן שעלו חשדות כי אותו הלקוח הינו אפל או מיקרוסופט, הבלוג "דיילי ביסט" חושף כי מדובר בפייסבוק.

דובר מטעם פייסבוק אישר השבוע כי החברה אכן שכרה את שירותיה של ברסון מרסטלר, תוך ציון שתי סיבות: הראשונה, גוגל פועלת בתחום הרשתות החברתיות באופן הפוגע בפרטיות גולשיה, והשנייה - והחשובה אף יותר - הינה שפייסבוק מתנגדת לניסיונותיה של גוגל להשתמש בנתוני פייסבוק לטובת השירותים החברתיים של גוגל.

נזכיר כי מסע ההכפשות המדובר מגיע על רקע התמודדותן של פייסבוק וגוגל עם האשמות הסנאט האמריקני על פגיעה בפרטיות לקוחותיהן, תוך איסוף מידע על מיקומם.  המאבק הנוכחי בין השתיים התגלע על רקע השקת רשת חברתית ע"י גוגל בניסיון להתחרות עם זו של פייסבוק, אשר אינה נוחלת הצלחה מספקת.

בחודש שעבר שלח מנכ"ל גוגל לארי פייג' מכתב לעובדיו, בו כתב אודות חשיבות העצמתה של גוגל בתחום הרשתות החברתיות, וציין כי "25% מהבונוסים שיחולקו השנה יתבססו על תוצאות שיושגו בסקטור הרשתות החברתיות".