מייסד פייסבוק מרק זוקרברג (צילום: חדשות 2)
צוקרברג רוצה שנספר לו איך השתנו לנו החיים. יאללה | צילום: חדשות 2

מתישהו השבוע תגיע פייסבוק ל-500 מיליון משתמשים. לכבוד המספר המכובד הרשת החברתית תשיק את "סיפורי פייסבוק" - אוסף זיכרונות וירטואלי שיכלול סיפורים אישיים פרי עטם של הגולשים עצמם, המתארים כיצד פייסבוק שינתה את חייהם.

"כפי שצפינו, קו ה-500 מליון גולשים שיחצה השבוע מציין עבורנו אבן הדרך משמעותית ורצינו למצוא דרך שונה לחגוג את האירוע", אומרת רנדי צוקרברג, אחותו של מייסד פייסבוק מארק צוקרברג, הממונה על הפרויקט מטעם פייסבוק. "בעבר הכל היה סביב מספרים, מטרות ויעדים. שמנו לב שמעולם לא ניצלנו את ההזדמנות לחגוג עם הגולשים".

לא מדמיינים חיים בלי פייסבוק? תכתבו על זה

מסתבר כי האפשרות של הגולשים לשלוח את הסיפור שלהם לפייסבוק תמיד הייתה שם, מוחבאת בתוך דפי האתר, ויש כיום בסך הכול כ-200 סיפורים. מטרת חגיגות החצי מיליארד היא לפתוח את הדף ולנסות לגרום לכמה שיותר גולשים לכתוב סיפור קצר משלהם, עד 420 תווים, בדומה לעדכון סטטוס רגיל. הסיפור יקושר לפרופיל המשתמש וגולשים ברחבי הרשת יוכלו לדרג את הסיפור באמצעות לחיצה על הכפתור "אהבתי". הסיפורים הכי פופולריים יוצגו במסגרת הפרויקט, לאחר שיחולקו לקטגוריות על פי מיקום גיאוגרפי ונושא כמו "מציאת אהבה", "התמודדות עם צער" ו"אסונות טבעיים".

אין תמונה
מתי זה יעצור? פייסבוק משתוללת

רנדי צוקרברג מספרת כי גם היא תעלה סיפור אישי משלה לאתר. מכל הסיפורים שיש באתר, צוקרברג הכי אהבה את זה המספר על קבוצה של אנשים שהתאחדה כדי להציל תיאטרון ישן בקנטאקי. "אנו באמת מאמינים כי הסיפורים הללו יכולים להסביר מה היא פייסבוק יותר טוב מאיתנו", אומרת רנדי. מי שלא יכול כבר לחכות ורוצה לספר לכל העולם מהי פייסבוק בשבילו, יוכל לעשות זאת כאן.

פייסבוק תהפוך להיות מפלצת כמו גוגל?

בנוסף ל"סיפורי פייסבוק", יוצא בקרוב סרט דוקומנטרי המתאר את עלילות הרשת החברתית הגדולה בעולם מאז ועד היום. הסרט מתוכנן להגיע לבתי הקולנוע בארה"ב בתחילת אוקטובר השנה. להזכירכם, האתר הושק בפברואר 2004 ולפני 8 חודשים היו בסך הכל מאה מליון גולשים, אבל עם קצב הגידול הנוכחי, צפויה פייסבוק להתקרב עד אז לרף ה-600 מליון גולשים.

אז מה עושים עם כל כך הרבה גולשים? אחת הסוגיות המעניינות בנושא היא האם פייסבוק תהפוך להיות כמו גוגל, כאשר מה שיעניין אותה זה רק לעשות עלינו כסף ממכירת פרסומות, או שמא היא תמשיך לשמור על מאפיינים של שירות חברתי נקי (יחסית) מאינטרסים של כסף. מודל עסקי מול אידיאולוגיה, שאלה לא קלה עבור מארק צוקברג. לא יודע איך אני הייתי מחליט. בכל זאת, לי אין 500 מליון חברים.

>> בואו תגלו אם גם לכם האקרים טורקים יכולים לפרוץ למייל