כולם דיברו השבוע על "קאקדילה", שירו החדש של עומר אדם, שזה די מדהים בשביל עומר אדם כי לא דיברו על אף שיר שלו איזה שנתיים. השיר עורר סערה, זכה לתגובה ממרב מיכאלי, לתגובה של אדם לתגובה של מרב מיכאלי ולפסילה על ידי חלק מתחנות הרדיו. השתלשלות אירועים סוערת למדי, שהצליחה להוריד מסדר היום דברים שעסקנו בהם לאורך השבוע כמו הגירושים של אייל גולן או האם מותר לדבר על הרזון המפחיד של אמילי בפריז 2 (או שזה נחשב לסקיני שיימינג ולכן נאלץ להמשיך להתמקד בכובעי הבאקט המבחילים שלה), והתמתן רק עם פרוץ אירועי אסי עזר אתמול.

השיר שוחרר השבוע ומיד הואשם בגזענות כלפי רוסים ושימוש בסטריאוטיפים, וככל הנראה די בצדק, אם כי בעיקר צריך להאשים אותו בעובש קל. כאילו, לשיר על אישה רוסיה שמגיעה לארץ וצריכה ללמוד עברית קשה שפה ומבקשת שיקנה לה תותים? מאיפה זה בא פתאום? כמה רוסיות חדשות שלא דוברות עברית יש סביב עומר אדם? זה ממש מרגיש כמו תוצר של ישיבת קריאייטיב עצלה מהניינטיז. אבל אם כבר יש שירים על ג'ין וטוניק ואפילו על וי כחול, אז עומר אדם לוקח רעיונות ממערכוני לובה? למה לא.

חיפצון של נשים זרות ופטישיזציה של עלייה זה לא דבר חדש, עוד בפתיח של "רק רוצה לרקוד" יש אישה במבטא רוסי שמודיעה "משה, עומר, אני רוצה לרקוד". יש את השיר המטומטם "חצי רוסיה חצי מרוקאית" שמצליח לחפצן שתי עדות בבת אחת, ויש את "לא מבינה עברית" של אייל גולן עם עופר ניסים, שלא מבחין בין עדה לעדה וסתם מעודד הזרמת תיירות כללית. ומבין כולם, איכשהו, "קאקדילה" עדיין מרגיש הכי ישן, כזה שאיגד את הדאחקות הכי שחוקות לכדי החרוז הלא לגיטימי ולא תקני "תותים" ו"פוטין".

ועם כל זה, האם היה תחנות הרדיו היו חייבות להחרים אותו? לא בטוח, כי יש מעט מאוד שירים שצריך להחרים באופן גורף ותחנות הרדיו השמיעו ומשמיעות שירים עם מילים מגעילות יותר, כלפי נשים ובכלל. דיון בגבולות חופש הביטוי, בין אם בהקשר של יצירת אמנות במוזיאון או שיר ברדיו, הוא נושא גדול יותר מסערה ציבורית של שבוע.

אבל החלק הכי מדהים בכל הפרשה הזאת היה התגובה של אדם למירב מיכאלי. מיכאלי, שרת התחבורה שידועה בפעילותה הפמיניסטית, יצאה נגד השיר כמחפצן נשים באופן כללי ונשים רוסיות בפרט. אדם ענה לה בסטורי מהפנט, על רקע צילום כתבה על תלונה על התעמרות נגד השרה. התגובה שלו כל כך פאסיבית אגרסיבית, מתעליינת ומזלזלת שאין מנוס מלנתח.

גברת מיכאלי היקרה = אישה מבוגרת שלפני רגע גיגלתי לראשונה.
קודם כל = אני אכתיב את סדר הדיון.
כבוד שאת מתייחסת לשיר = תודה על הצפיות.
ברצינות כזו = יא כבדה חננה צוחקים איתך.
אני ומשפחתי מגיעים ממוצא קווקזי = וזה, כידוע, על פי חוקים שהמצאתי עכשיו, נחשב לרוסים.
ולעולם לא הייתה כוונה לפגוע באף אדם = בטח שלא אדם מסוג בת מסוג רוסייה.
השיר נכתב על ידי הכותבים בהומור עצמי = אז מה אם אף אחד מהכותבים אינו רוסי.
ובוצע כך על ידי גם = כי אני כידוע קווקזי שזה רוסי.
אז בבקשה לפני שאת כותבת פוסט בשביל לקדם את המעמד הפוליטי שלך = שבשביל זה את  צריכה אותי, כי את כולה שרה בממשלה. 
תנשמי = את היסטרית, קודם כל תרגעי.
תתעסקי בעניינים שלך = יא חסרת חיים לכי לכוון מעלות ברכבת.
ולפני שאת מטיפה לי מוסר = תזכירי לי שוב מי את?
או מנסה להגן על עדה שאני חלק ממנה = מה יותר יעליב רוסים מהשיר שלי? זה שאני אטען שגם קווקזים הם רוסים.  
כדאי שתתייחסי בכבוד לעובדות שלך = הנה אני שולף פריט מידע שלילי אודותייך כדי להתנגח בך.
את גם מוזמנת לצפות בתכנית 'מצב האומה' בכיכובו של בן זוגך = בן זוגך ליאור שליין, נעים להכיר, זה ידידי אד הומינם.
שבניגוד אליי מנסה לצחוק על כל המדינה במודע וגם על הקהילה הרוסית = בניגוד אליי שמעליב רק עדה אחת, הוא נטפל לכולן.  
למרות הכל = אבל עם כל זה שאת פח.
אוהב אותך השרה = אין עלייך המורה!
מקווה שתנסי לעשות משהו מועיל = את בקואליציה אחות, שחררי מהצומי.
בענף התחבורה = כל החרא הזה שהוא לא מטוס פרטי לדובאי.

עכשיו, ברור שהסערה עשתה רק טוב ל"קאקדילה". עומר אדם קצת נעלם מעולם הלהיטים וככל הנראה איש לא היה שם לב לשיר הזה אם לא היה כולל איזה פינוק גזעני קטן. כי זאת אמנם טענה שראויה לבחינה רחבה יותר, אבל בואו נודה שהפופ הים תיכוני די מת לאחרונה, הוחלף על ידי פופ והיפ הופ. מדי פעם איזה דואט מצליח לגרוף תשומת לב, אבל בגדול הז'אנר לא קורה יותר, והוא לא יקרה גם עם שיר כמו קאקדילה. אם עומר אדם רוצה להיות רלבנטי שוב, הוא צריך להתקדם. שערורייה זה קל, להיט כבר אתגר.