כנס הטלוויזיה
ארי עמנואל, מנכ״ל שותף בסוכנות הטאלנטים הגדולה בעולם, ויליאם מוריס אנדוור (WME), המוכר כאיש עליו מבוססת דמותו הצבעונית של ארי גולד ב"הפמליה״, פתח הבוקר את כנס החדשנות בטלוויזיה INTV של קשת בירושלים בשיחה עם אבי ניר, מנכ"ל הזכיינית.

מול קהל של בכירים בתעשיית הטלוויזיה והניו מדיה בארץ ובעולם, הגדיר עצמו עמנואל, המייצג בין השאר את הבמאי מרטין סקורסזה ואת הכותב לארי דיוויד, כ"איש עסקים שאוהב את תעשיית הבידור", וציין כי כדי להצליח היום בתחום "צריך להכיר גם את הטכנולוגיה והחדשנות, גם לדעת לקרוא תסריט וגם להבין מהו סיפור טוב".

עמנואל טען כי התכנים הטלוויזיוניים לא השתנו משמעותית בתגובה לעידן הדיגיטלי. בתשובה לקביעותו של ניר כי ״אפשר לטעון שהאינטרנט שינה את הדרך בה אנשים כותבים" ענה עמנואל כי "בעיניי אתה טועה. זה לא משנה אם זה באייפד או בעיתון המודפס. הדרך בה מספרים את הסיפור היא אותה הדרך ולכן חייב להיות לך סיפור מצוין אחרת הקהל לא יבוא. השינוי חל באופן צריכה במקום שצורכים".

עמנואל ציין כי "אנחנו רואים היום שילוב של ניו מדיה, כמו הצבעות באמצעות הודעות טקסט, בתוכניות טלוויזיה, אבל עוד לא קם הכותב שהצליח באמת לשלב תכנים טלוויזיוניים וניו מדיה". כשנשאל מהו הדבר הראשון שהוא מסתכל עליו עם קבלת תוכן חדש, ענה: "מבחינתי היוצר יותר חשוב מתוכן התכנית. השאלה שלי היא מי התסריטאי, מי כותב את התכנית".

כנס הטלוויזיה
"האם ההיצע יהיה גדול מהביקוש?", נשאל עמנואל על-ידי ניר והשיב: "ככל שיש יותר כולם יצטרכו לייצר תוכן מצוין כדי ליצור תחרות. הדבר החשוב ביותר אם מסתכלים לאחור, הוא הכניסה של נטפליקס (תכנים ללא הגבלה תמורת תשלום חודשי). האם זה היה טוב או רע? אני חושב שזה היה מצוין, ועכשיו נכנסת אמזון לשוק וגם גוגל".

לשאלתו של אבי ניר מהי תכלית עיסוקו, ציין עמנואל, אחיו של רם עמנואל, ראש עיריית שיקגו, כי "אמא שלי לקחה אותנו לקולנוע, לתיאטרון וגם באותה מידה להפגנות בשיקאגו, והתכלית שלנו היא להשפיע על השיח או אפילו לשנותו".

כנס הטלוויזיה
בין הדוברים הפותחים בכנס היו ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, שר התמ"ת, שלום שמחון ויו"ר קרן הון הסיכון JVP, אראל מרגלית. השר שמחון טען כי ישראל מעוניינת להפוך לשחקן משמעותי בתחומים אלה ובשילוב ביניהם. ״אני מקווה שכנס זה יהיה הראשון שיתחיל מסורת ארוכת שנים ושאנו בתחילת הדרך״, אמר, ״אנו מאמינים כי התעשייה הזו היא מחוללת מהמדרגה הראשונה״. שמחון ציין כי הוא בכוונתו למנף את תחום התוכן והניו מדיה גם באמצעות משרדי ממשלה נוספים.