טקס הענקת פרסי סוקולוב לעיתונות כתובה ואלקטרונית מטעם עיריית תל אביב-יפו נערך הערב (א') במרכב ענב לתרבות. בפרס לתקשורת אלקטרונית זכו אילנה דיין ("על שורה של תחקירים פורצי דרך בתכנית 'עובדה'") וקרן נויבך ("על עבודה עיתונאית ברדיו שעוסקת בנושאים כלכליים וחברתיים מנקודת מבט ביקורתית"). בפרס לתקשורת כתובה זכו הפרשן הבטחוני של "הארץ" עמוס הראל ("מביא קול עצמאי וביקורתי בתחום קשה במיוחד לסיקור")  וגידי וייץ ("הנמצא ב-20 השנים האחרונות בראש החץ של העיתונות החוקרת בישראל"). פרס דוש לקריקטורה הוענק לקריקטוריסט שלמה כהן. 

אילנה דיין פרס סוקולוב רון חולדאי (צילום: יעל צור,  יחסי ציבור )
ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, מעניק את הפרס לאילנה דיין | צילום: יעל צור, יחסי ציבור

דיין מסרה ל-mako תרבות בעקבות זכייתה: "זה משמח ומרגש מאוד. זו הכרה מקצועית שאני חושבת שכל עיתונאי היה מאוד גאה בה. אני גאה בזה במיוחד עכשיו, בגלל התחושה שמלווה אותי בשנים האחרונות, שהתפקיד שלנו הופך יותר ויותר חשוב ופחות ופחות מובן מאליו. אנחנו חייבים להזכיר לעצמנו כל הזמן, שהתפקיד שלנו הוא לספר לאנשים את מה שחשוב שהם ידעו גם על אפם וחמתם של מי שרוצים לכסות ולהסתיר ולטייח. זה מרגש פעם נוספת בגלל הידיעה שיש לי מזל אדיר שאין לאחרים והוא חבורה של אנשים נהדרים בצוות 'עובדה' שעושים איתי את הדרך. אני יודעת שהפרס הזה הוא שלהם באותה מידה שהוא שלי".

רון חולדאי מימון זר פרס סוקולוב (צילום: יעל צור,  יחסי ציבור )
"מכה קשה לדמוקרטיה הישראלית". חולדאי | צילום: יעל צור, יחסי ציבור

חולדאי ניצל את מעמד הענקת הפרס כדי לבטא את מורת רוחו מהחלטת הממשלה לחייב סימון של עמותות וארגוני שמאל הממומנות על ידי מדינות זרות. הוא ענד תג שנשא את הכיתוב "גם אני אזרח של מדינה המקבלת מימון ממדינה זרה", והתייחס לדברים בנאומו כשאמר בין היתר "האירוע הזה הוא חגיגה - חגיגה לדמוקרטיה. אבל הגורל זימן לנו ערב שבו הדמוקרטיה הישראלית אינה חוגגת. להיפך. הדמוקרטיה הישראלית ספגה היום מכה קשה, נוספת, מידי ממשלה שחרטה על דגלה את הצרת צעדיהם של אלה הנושאים קול אחר, אופוזיציוני: מתקפות על בית המשפט העליון; איסור על ארגונים מכניסה לבסיסי צה״ל; שינוי ושכתוב תוכניות לימוד; ועכשיו גם סימון עמותות שנהנות מתמיכה כספית ממדינות זרות. החלטת ממשלת ישראל מהבוקר אינה רק סירוס הדמוקרטיה; היא מסמנת את המשך הידרדרותה של ישראל למדינה מסתגרת - בבחינת 'עם לבדד ישכון'. מדינה שהולכת ומתרחקת מערכי הדמוקרטיה והחופש, שהזוכים הערב מבטאים היטב בעשייתם העיתונאית". 

עיריית תל-אביב-יפו מעניקה את פרס סוקולוב לעיתונות כתובה ע"ש נחום סוקולוב משנת 1954. בשנת 1981, לנוכח העלייה בחשיבותה של העיתונות האלקטרונית, החליטה העירייה להעניק את פרס סוקולוב גם לעיתונות האלקטרונית בעברית.

"לא עובדת כאמא, עובדת כעיתונאית, עד כמה שזה נשמע נורא" - אילנה דיין על "עובדה" 

אין תמונה
חולדאי עם הזוכים בפרס