מינויו הצפוי של רמי סדן ליו"ר דירקטוריון חדשות 10 ממשיך לעורר סערה בעולם התקשורת ובזירה הפוליטית. המינוי עורר תרעומת עם היוודע זהותו של סדן, תושב אפרת ובעל חברת פרסום, ששימש בעבר כיועץ למשפחת נתניהו נחשב למקורב לראש הממשלה ולרעייתו. דברים שאמר בישיבת הדירקטוריון ופורסמו היום ב"הארץ" חוללו סערה פוליטית, לאחר שסדן השתלח בתנועת ש"ס: "אני כמוכם באליטה שונא את תנועת ש"ס ואת הגנב אריה דרעי, אבל אנחנו כאליטה צריכים לפרוץ את המעגלים של הערוץ ולפנות לקהל של ש"ס, למסעודה משדרות". השר אריה דרעי מיהר לדרוש את פיטוריו של סדן. מחדשות 10 נמסר כי "לאחר שנאמרו הדברים ע"י מר רמי סדן בישיבת דירקטוריון חדשות 10, נוכחים בישיבה הפסיקו את דבריו מיד, ואמרו כי הדברים אינם מקובלים עליהם. הציטוטים שהשמיע מר סדן במהלך הישיבה, כחלק מסקירה של תפיסת עולמו, לא מקובלים בשום דרך על חדשות 10, עובדיה ועיתונאיה". סדן עצמו הכחיש את הדברים המיוחסים לו. לעומתו, מנכ"ל חדשות 10 גולן יוכפז צייץ הערב כי הדברים אכן נאמרו.


במקביל, המינוי מעורר אי נחת גם בקרב עובדי ערוץ 10. ירון לונדון, מבכירי העיתונאים בערוץ ומגיש התכנית "לונדון את קירשנבאום", סיפר היום ל-mako כי ההודעה על המינוי נחתה עליו בהפתעה גמורה. "אני 50 שנה בעיתונות ואני מניח ששוחחתי עם רבבות אנשים בחיי העיתונאים והמקצועיים, אני מכיר פחות או יותר את החברה הישראלית על כל הגורמים המרכזיים הפועלים בתוכה. מעולם לא שמעתי את שמו של האיש, אינני יודע מי הוא. עכשיו רק פתחתי את עיניי והתברר לי שהוא באופן מסוים בעל הבית שלי".

הופתעת?

"הייתי אומר שזה היה די מפתיע. בדקתי את הביוגרפיה שלו - איך ביוגרפיה כזו מכשירה אדם לשאת בתפקיד אחראי כל כך? אחר כך קראתי גם את העמדות שלו, את הקשר שלו עם האגודה לזכות הציבור לדעת. זאת אגודה שאם תבדוק את הפירסומים שלה תבין שהיא לא הטילה דופי מעולם בכלי תקשורת שהם מסווגים או נוטים לסיקור ימני, וכל עיסוקה הוא לערער את האמון של הציבור בכלי תקשורת מקרב המרכז והשמאל. איך אדם כזה יכול לראות את עצמו כמי שינהיג בתבונה את מדיניותה של מערכת החדשות? זה נראה לי די מהמם כל העניין הזה. כמובן שאחר כך, כשהתבררה לי מערכת היחסים שלו עם משפחת נתניהו, הבנתי את האינטרסים של בעלי הבית שלנו שלא יכולים לעמוד בפני היחסים המטרידים של נתניהו וחבר מרעיו ומפעילים לחץ לא רק עלינו אלא על כל אמצעי התקשורת".

אתה חושש שהמינוי יקשה על העבודה בערוץ?

"אני יכול לומר לך שעל 'לונדון את קירשנבאום' המינוי לא ישפיע כהוא זה - או שלא נהיה פה. אבל יכול להיות שלא נהיה פה. מדיניות זה הרי אסטרטגיה של כירסום מתמיד. זה לא מהיום למחר. אני לא מניח שהוא ייכנס מחר למשרדו של רביב דרוקר או למשרדו של ברוך קרא ויגיד 'אתם מפוטרים' אבל זה תהליך של כירסום מתמיד וזה די מבהיל".

אין תמונה
היו"ר החדש של דירקטוריון חדשות 10. רמי סדן

מה דעתך על הדברים שאמר על ש"ס?

"אלה דברים שאם הוא אמר אותם אז זה לא נעים ובוודאי לא חכם. זאת אומרת, לפתוח את המינוי שלו בהתבטאות כזאת, לא רק שזה נבזי - זה גם טיפשות מוחלטת".

איזה תגובות אתה שומע מהקולגות שלך בערוץ?

"העובדים היו המומים לגמרי מהעניין הזה. לי זה היה עניין חדש כי אני לא הכרתי את האיש. מעולם לא שמעתי, אני מבין שיש לו משרד פרסום באפרת. אני יודע... לוביסט של משפחת נתניהו, מעבר לזה מעולם לא ידעתי עליו".