קטע ששודר לאחרונה בתכנית "הפטריוטים" בהנחייתו של אראל סג"ל בערוץ 20 עורר את זעמם של אנשי שמאל רבים. בקטע נשמעים קולותיהם של פוליטיקאים ואנשי תקשורת המזוהים עם השמאל (ביניהם יצחק הרצוג, אראל מרגלית, סתיו שפיר, אמנון אברמוביץ' ואחרים) על רקע סרטון מסרט טבע של ה-BBC שהפך ויראלי בשנה שעברה ובו נראים נחשים רבים רודפים אחרי לטאה (המדמה את ראש הממשלה נתניהו). הקטע, ששודר ב-31 בינואר, הוסר מאתר "הפטריוטים" (כמו התכנית כולה), אך ניתן למצוא אותו עדיין ברשת.

עמוד הפייסבוק "מחזקים" השווה בין הקטע לבין סרטון תעמולה נאצי מ-1941 בו מוצגים היהודים כ"עכברים המביאים לכל מקום הרס", וטען כי הקטע מ"הפטריוטים" הוא "חציית קו" ו"תעמולה בסגנון גבלס". מנהלי הדף קראו לגולשים לפנות למועצה לשידורי כבלים ולוויין, שאחראית לפיקוח על התכנים שמשודרים בערוץ, ולהביא לזימונו של מנכ"ל הערוץ לבירור. "מתי בפעם האחרונה נלחמתם בתעמולה אנטישמית כזאת", נכתב בדף, "חייבים לגרום להם לשלם על ההסתה הגועלית הזאת".

יובל דרור, דיקן בית הספר לתקשורת במכללה למינהל, כתב פוסט ארוך על הקטע בבלוג "מאבד תמלילים", ובו טען כי מדובר ב"תעמולה קלאסית בסגנון הרייך השלישי. שימוש קצר ב"גוגל תמונות" חושף עשרות דימויים שונים מתקופת מלחמת העולם השניה בה הגרמנים מחסלים במו ידיהם את הנחשים שהם המרקסיסטים, היהודים, כל מי שהוא לא ארי. כל ילד בישראל יודע (כי מערכת החינוך מקפידה לספר לו) שכדי להפוך את היהודים לבלתי לגיטימיים, לכאלו שצריך לחסלם, פעלו הנאצים בצורה נמרצת כדי להעביר את היהודים תהליך של דה-הומניזציה, על-ידי השוואתם לבעלי חיים: נחשים, עכברושים, עכבישים ובמילים אחרות יצורים מסוכנים שיש להשמידם".

"מדובר בקטע סאטירי לגמרי שעוסק במרדף של התקשורת והפוליטיקאים אחרי נתניהו", הסביר מגיש התכנית אראל סג"ל בשיחה עם mako תרבות. "התכנית 'הפטריוטים' כהגדרתה משדרת תכנים סאטיריים, יש לנו גם כתובית שמצהירה על כך בתחילת התכנית. בעיניי לכפות על כל דבר הקשר של נאציזם זה מגוחך וזילות השואה. אני קמתי בבוקר וראיתי שקוראים לי יודו-נאצי. בפעם האחרונה שבדקתי לא שלחתי שום טרנספורט לאושוויץ ולא קעקעתי לאף אחד מספרים על הידיים. לתקשורת נוח להסתכל על דברים כמו שהם רוצים. אם אנחנו מציגים את התקשורת כנחשים במטרה לעזור לראש הממשלה נתניהו, למה אנחנו מציגים אותו כאיגואנה? האם זה אמור להחמיא לו באיזושהי צורה? גם הרמטכ"ל לשעבר, בוגי יעלון, אמר שהוא ממשיך ללכת עם נעליים גבוהות 'בגלל הנחשים בקריה'. האם גם זאת הסתה? אני חושב שברור מאוד שמדובר במטאפורה ולא בהשוואה לסרטוני שואה. ההומור בקטע הוא של האיגואנה שמצליחה להתחמק מכל הנחשים שמנסים לתפוס אותה למרות המאמץ הרב שלהם".

אני חושב שרבים מהצופים לא הבינו שמדובר בסאטירה. אם היית צריך לשדר שוב את הקטע, היית עושה מאמץ רב יותר כדי להסביר שמדובר בסאטירה?

"אני חושב שהובהר שהקטע סאטירי עוד בתחילה וזה נאמר גם בסיום שידור הקטע ולפני תחילת הדיון על פרשות נתניהו באולפן. יכול להיות שהייתי עושה מאמץ רב יותר להבהיר שמדובר בקטע סאטירי, אבל אני חייב להודות שבשורה התחתונה אני שמח שהתכנית שלנו, שרחוקה מהתקציבים של התכניות הגדולות בערוץ 2, מעניינת כל כך הרבה אנשים ומעוררת הרבה עניין".

מהמועצה לשידורי כבלים ולוויין נמסר: "הממצאים הועברו לאגף הפיקוח והמועצה פתחה בבדיקה".

מערוץ 20 נמסר בתגובה: "לא מפתיע שגוף שבבעלות ערוץ 2, בעיצומו של מכרז ערוץ הכנסת שבו מתחרים ערוץ 2 וערוץ 20, מקיים מסע הסתה נגד ערוץ 20. המעט שמאקו יכלו לעשות זה גילוי נאות לגולשים, אבל אנחנו כבר לא מצפים מערוץ 2 לכלום".