ולדימיר פוטין, נשיא רוסיה (צילום: Sean Gallup, GettyImages IL)
פוטין מבסס את השליטה של המדינה באמצעי התקשורת ברוסיה | צילום: Sean Gallup, GettyImages IL
נשיא רוסיה, ולדימיר פוטין הודיע היום (שני) במפתיע על כוונתו להביא לסגירתם של כלי תקשורת מרכזיים במדינה. מדובר בסוכנות הידיעות המובילה במדינה, "RIA נובוסטי", שפועלת ברציפות מאז שנת 1941 וצפויה להיות מוחלפת בגוף חדש שתפקידו יהיה לקדם את תדמיתה הטובה של מוסקבה בעולם. בנוסף, גם תחנת הרדיו הוותיקה "קול רוסיה" תפסיק אף היא את שידוריה במסגרת הארגון מחדש של כלי התקשורת במדינה.

המהלך הוא חלק ממדיניות חדשה שמוכתבת על ידי הנשיא הריכוזי, במטרה לבסס את שלטונו לאחר הפגנות המחאה שנערכו כנגדו לפני מספר חודשים. מרבית כלי התקשורת ברוסיה שומרים כבר כעת על קו נאמן לפוטין, אך התקווה היא שהצעדים החריפים יזעזעו גם גופים קטנים וחתרניים יותר שממשיכים להביע את אי שביעות רצונם מפעולותיו. ראש גוף התקשורת החדש יהיה דימיטרי קייסלוב, מגיש חדשות שמרן שבעבר כבר הסתבך בהתבטאות קשות כנגד הקהילה הגאה במדינה, כשטען שאין להשתמש באיברים להשתלה שנלקחו מהומוסקסואלים.

הממונה מטעם הקרמלין, סרגיי איוונוב, הסביר את השינויים בשוק התקשורת, "לרוסיה יש אינטרסים לאומיים והיא עצמאית וחזקה, קשה להסביר זאת לעולם אבל אנחנו יכולים וחייבים לעשות זאת". בהודעה לתקשורת מטעם פוטין עצמו נאמר כי הסוכנות החדשה (שתיקרא "רוסיה היום") תשקף את המדיניות הנהוגה במדינה.

RIA נובוסטי, סוכנות הידיעות החשובה ברוסיה הוקמה יומיים לאחר שגרמניה הנאצית פלשה לברית המועצות. הידיעות שסיפקה מופצות ב-45 מדינות ומפורסמות ב-14 שפות שונות ברחבי העולם.

>> בואו לפייסבוק שלנו