בהתייחסות ראשונה לפרשת השעייתו מכתיבת טורים ב-ynet, הגיב היום אטילה שומפלבי, הפרשן הפוליטי של האתר, בעמוד הפייסבוק שלו: "מאז אמש מישהו טורח להפיץ ברשת שמועה לפיה הושעתי כביכול מכתיבת הטור הפוליטי שלי או מכתיבה או עבודה בטמקא. ובכן, אני מצטער להרוס את החגיגה, אבל הנני כאן, עודני כותב ולרגע אחד לא הושעתי מן העבודה. דווקא מתאים לי קצת חופש, אבל הבוסים לא ממש מסכימים לאפשר לי חופשת סקי בעת הזו. נתראה עוד מעט על המסך". גורמים באתר עצמו הכחישו אף הם את הפרסומים וטענו כי מדובר בספין של אנשי "ארץ חדשה".

אין תמונה
לא מבין על מה המהומה. אלדד יניב
אתמול (שני) הגיע העימות המתוקשר בין יו"ר מפלגת "ארץ חדשה", אלדד יניב, ומו"ל ידיעות אחרונות, נוני מוזס, לשיא חדש, כשהפרשן הפוליטי של אתר Ynet נקלע לקו האש. הבלוג וולווט אנדרגאונד דיווח כי שומפלבי, מבכירי הכתבים של האתר, נפגש עם יניב במסעדה בערב שישי. כשעובדת קיום הפגישה נודעה לבכירי האתר, זומן שומפלבי לפגישה בה התבשר כי הוא מושעה מכתיבת טורי פרשנות בחודש הקרוב, תקופה בה מערכת הבחירות בישראל תגיע לשיאה.

כזכור, בשבועות האחרונים מנהלים יניב ורני בלייר, בכירי "ארץ חדשה" קמפיין כנגד מוזס, במה שמוגדר כמאבק במערכת ההון-שלטון בישראל. באחד מסרטוני "השיטה", סדרת הרשת בה חושף יניב את האמת מאחורי האליטה הפוליטית-כלכלית בישראל, נטען כי מוזס משתמש בכוחו התקשורתי כדי להשפיע על החלטות ואישים פוליטיים. בנוסף, צילמו חברי המפלגה ביקור במערכת האתר, בו ביקשו לברר מדוע האתר מתעלם , לטענתם, מקיומה של המפלגה. העובדים סירבו לשתף עימם פעולה.

"אני לא מבין על מה המהומה", טוען אלדד יניב בתגובה לסיפור. "ישבתי עם ליאור, אשתי, ושתינו יין ב"קנטינה". אטילה הוא חבר ותיק, הוא ראה אותנו ונכנס להרים כוסית. אנחנו מיודדים כבר שנים. גם אחותו של נוני, ג'ודי, ישבה במסעדה לידנו. בשלב מסוים היא דיברה איתנו, ואפילו, אני מקווה שאני לא מסבך אותה עכשיו, לחצה לי יד ונתנה לי נשיקה".

אטילה שוומפלבי
נענש בגלל כוס יין? אטילה שומפלבי
באשר לתגובה המתוכננת לעונש של שומפלבי, היה יניב נחרץ אפילו יותר: "נדהמתי לקרוא את הדיווח על השעייתו מכתיבת טורים בבלוג של דבורית שרגל. אין לי מושג אם זה נכון, אבל במידה וכן זאת כבר לא בדיחה. יכול להיות שנוני התבלבל וחושב שהמדינה מתנהלת כמו הארגון שבראשו הוא עומד, אבל אנחנו נעמיד אותו במקום. נפנה לבית המשפט בתביעה אישית נגדו כראש המערכת, נפנה גם ליועץ המשפטי לממשלה, למועצת העיתונות ולממונה על ההגבלים העסקיים".