חיים כהן (תמונת AVI: mako)
אייל מברך ומתרגש מהיוזמה. כהן | תמונת AVI: mako
לאחר ששופטת בית המשפט העליון, אסתר חיות, העניקה בצהריים לשף אייל שני ארכה של 21 שעות כדי לנסות ולגייס 189 אלף שקלים שימנעו ממנו מאסר בשל חוב שצבר, התגייס חברו, השף חיים כהן, לנסות ולאסוף את הסכום. חיים כהן מספר לנו שמדובר ביוזמה ספונטנית של שפים, חברים לדרך וגם לקוחות שרוצים לעזור לשני.

"הרבה אנשים רצו להתגייס ולעזור לאייל. יש התגייסות נרחבת ביותר, כל אחד שם יד בכיס ומביא את הכסף שהוא יכול לגייס. השף ירון שלו מטוטו, למשל, צלצל אלי ואמר בוא נעשה ארוחה ונגייס כסף, לצערי זה קצת דחוף מדי ולא נספיק להרים את זה".

הוא יודע על היוזמה?
"כן, הוא יודע על ההתגייסות והוא מברך ומתרגש מכך".

מה הוא מרגיש? מה הוא סיפר לך בימים האחרונים?
"הוא אומר שהייתה לו תאונה לפני עשר שנים, ככה הוא מרגיש. אני חושב זה תיאור טוב, רק שבתאונה נפגעים גם אנשים וכאן אין נפגעים. אני מקווה שסוף סוף הוא יתגבר על זה והפרק הזה ייגמר בחייו, זה לא עושה לו טוב בשום דרך"

לפי החלטת השופטת, אם שני לא ישלם עד מחר ב-09:00 בבוקר את הסכום שצבר כפיגורים בתיק פשיטת-הרגל, ייכנס לתוקפו צו המאסר שהוציאה נגדו בשבוע שעבר שופטת בית המשפט המחוזי בתל-אביב, ורדה אלשיך, והוא ייכלא ל-45 יום.  

‏בדיון היום טען פרקליטו של שני, עו"ד ארנון שגב, כי שני "פועל בכל דרך לגייס את הכסף, אך לשני אין סכומים כאלה". לדבריו, שני מנסה לגייס את הכספים מגורמים חיצוניים. "אנחנו מגרדים את הכסף", אמר שגב‏‏‎.‎‏ ‏אחרי צאתו מהדיון אמר שני לכלי התקשורת: "אני יוצא מבית המשפט העליון בהערכה וכבוד גדול, מודה לכבוד השופטת ולבית המשפט שנתנו לי את ההזדמנות לערער על התיק הזה ב-24 בחודש"‏‏‎.‎‏