לאור התמונות האחרונות של שרה נתניהו אפשר לצאת מנקודת הנחה שאף אחד - אולי חוץ ממושיק גלאמין וזה שאחראי לעטוף לה, לכאורה, כל אחת מביצי החופש בנפרד - לא באמת יודע איך היא נראית. סביר להניח שגם ראש הממשלה עצמו מופתע מדי פעם כשהיא צצה מולו במטבח (בקומה השנייה, ברור) כשהוא באמצע הכריך הלילי. כולנו ניזונים מאימג'ים תקשורתיים מחמיאים יותר ופחות שמציגים לנו וריאציה תלוית אג'נדה של שרה נתניהו, שלאחרונה החליטה להיפטר אפילו מסימן ההיכר המובהק שלה – הקארה הבלונדיני. חידת שרה נתניהו היא לא רק חיצונית אלא גם פנימית, לפרקים היא משווקת לנו כפסיכולוגית ילדים אצילית ולפעמים כנוסעת ישראייר לוורנה. סביר להניח שאת חידת שרה לא נצליח לפתור בקרוב, אבל הנה כמה תמונות חשובות שאולי יעשו לכם קצת סדר בבליל הזמנים וריטושי הפוטושופ.

שרה נתניהו בבגד ים (צילום:  Photo by Flash90)
רואים שיש לך פלפל | צילום: Photo by Flash90

1985, בגד ים.
שש שנים לפני שנישאה לבנימין נתניהו, שרה בן ארצי בסך הכל הייתה דיילת צעירה וברונטית שכל החיים לפניה. ואמנם כולנו היינו חטובים ורגועים יותר בגיל 27, אבל נראה אתכם מעלים תמונה כזאת בלי פילטר ספיה מטשטש צלוליט. אגב, אם היא תתלונן על כך שהווילון הווינטג'י שמאחוריה תלוי עד היום במעון ראש הממשלה הרשמי, אפשר להזכיר לה שגם היא לא עושה קולות של לזוז משם.

שרה נתניהו 1995 (צילום: גד דגון, לשכת העיתונות הממשלתית)
סקס אפיל. אילוסטרציה | צילום: גד דגון, לשכת העיתונות הממשלתית

1995. הו שלום לך קארה בלונד עם פוני ופן.
האמת שמדובר בתמונה די סקסית של הזוג נתניהו, שהצליחו לזייף מבטי תשוקה לא רעים ובגדול יצאו לגמרי ברי חיפצון. אם טורו של בני ציפר על האיכויות הארוטיות של אשת ראש הממשלה היה מתפרסם יחד איתן, כלומר לפני 20 שנה, היינו זורמים בכיף.

שרה נתניהו 1996 (צילום: סער יעקב, לשכת העיתונות הממשלתית)
עם העייפים שלי | צילום: סער יעקב, לשכת העיתונות הממשלתית

1996, ילדים זה מעייף, גם שנה ראשונה בתפקיד.
בכל זאת - פיגועים, מבצע ענבי זעם, "החרצופים". שימו לב שבעוד ראש הממשלה נראה מיואש ומדובלל בלורית מהרגיל, שרה עדיין מוחזקת ומטופחת קסדה. היא אמנם החליטה משום מה לעטות על עצמה גוויה של כדור פורח, אבל סנדרה רינגלר תגיע רק מעל לעשור מאוחר יותר ובכלל, יש לנו עוד מספיק מהמורות סטיילינג עתידיות להידרש אליהן.

שרה נתניהו 1997 (צילום: ap)
הרגע שבו התחלנו לפחד | צילום: ap

1997, ניצני המבט המפחיד.
כפי הנראה תמונה מכוננת בתולדות חיקויי שרה נתניהו, בעיקר בגלל שכבר רואים בו, מעבר לחיוך הרחב והפנינים, שלא כזה מגניב להיות הגברת הראשונה. אם מבט היה יכול להרוג, זה של נתניהו היה מכניס אותנו לקומה. לא צריך את מני נפתלי או ליליאן פרץ כדי לדעת שזה לא פרצוף שכדאי להתעסק איתו.

שרה נתניהו 2005 (צילום: David Silverman, GettyImages IL)
גוונים אהובים: פסטל ומרמרת | צילום: David Silverman, GettyImages IL

2005, לא מאושרת.
בכל זאת, אריק שרון היה ראש הממשלה וכולנו חשבנו שזה יימשך לנצח. כפי שאפשר לראות, הקארה קצר מדי, הסומק ורוד מדי, הלוק מבוגר מדי והארשת הכללית מבואסת. נתניהו נראית כאילו הייתה שמחה להיות בכל מקום אחר באותו הרגע, עדיפות לכזה שכולל ספה ומרתון "האנטומיה של גריי". טוב נו, גם אנחנו.    

"בעלי הוא החבר הכי טוב שלי". בנימין ושרה (צילום: מגזין "ואניטי פייר")
רכה, נשית, נינוחה וזורמת. ושרה נתניהו | צילום: מגזין "ואניטי פייר"

2012, מזייפים חיבוק.
שלוש שנים לאחר שנבחר בשנית לראשות הממשלה, שרה וביבי על שער ה"ואניטי פייר" נראים כבר פחות מאוהבים. למעשה, בזויות מסוימות של סט התמונות הזה, שיהפוך בהמשך גם לאינסטה בלוק בחתימתו הבלעדית של מושיק גלאמין, לא ברור אם שרה מחבקת את ביבי או מנסה לחנוק אותו. היא, כפי הנראה במטאפורה על המדינה, נשענת עליו בעיניים עצומות בעודה מתנסה בבדים נשפכים ובמראה נינוח. או כמו שהוא אמר פעם בעצמו – החלק הראשון לא נכון, חלק השני לא יהיה.

השמלה של שרה נתניהו (צילום: חדשות 2)
ראי ראי שעל הקיר | צילום: חדשות 2

2013, שמלת המריבה.
רגע סטיילינג מכונן, וכפי הנראה זה שהוביל את גברת נתניהו למהפך הגדול שאת תוצאותיו אנחנו רואים בשנה האחרונה. לא ברור מה הוביל את שרה לעטות על עצמה שמלה שנראית כמו שאריות מהופעה של בריטני ספירס בווגאס בתקופה השמנמנה, אבל סביר להניח שבין הגורמים אפשר למנות בעיית מודעות עצמית, היעדר סביבה תומכת בצורה ביקורתית ואולי גם ראי מרזה. כך או כך, לקחים הופקו וסטייליסטים הוחלפו. כיום, סביר להניח ששרה כבר יודעת שתחרה, ממש כמו בנט (של פעם) וגדעון סער, היא אויב.

שרה נתניהו (צילום: ז'אן כהן, "את")
אוקיי וואו | צילום: ז'אן כהן, "את"

2015, לא, את?
שער "את" הקרוב הולך לחשוף בפנינו שרה שלא הכרנו. כזאת שנשאבה לתוך מכונת זמן מטורפת ויצאה ממנה עם תוספות שיער. ובניינטיז. הסטייליסטית הנוכחית שלה היא סנדרה רינגלר (והמעצב הוא מושיק גלאמין, האם עולמה הפנימי מורכב מתכניות לייף סטייל בצהרים?), והיא הפכה את שרה נתניהו לתאומת הפוטושופ שלה. שרה נראית צעירה יותר, יפה מאוד ובעיקר הרבה הרבה יותר רזה. דיאטת כסאח או ריטוש אגרסיבי? בהנחה שהיא לא מתכננת להסתובב עכשיו קבוע לצד אמן פוטושופ, כנראה שנגלה די בקרוב. ועכשיו אם אפשר את השינוי הזה להעביר גם על המעון בבלפור, מערכת הבחירות ובגדול גם החיים, והכל סבבה. 

גברת נתניהו בדרך אל השער? (צילום: אינסטגרם)
תם עידן הקארה | צילום: אינסטגרם