בן כספית
חוזר לעיתונות. בן כספית

ביום שישי הקרוב ייצא לראשונה העיתון "סופהשבוע" של אלי עזור, מו"ל העיתונים "ג'רוזלם פוסט" והחינמון "פוסט". אל "גלובס" הגיעה רשימת הכותבים המלאה של העיתון המורכבת בעיקרה מיוצאי מעריב, שלא שבו לעיתון לאחר שרכש אותו המו"ל שלמה בן צבי. בין הכותבים הפרשן הפוליטי הבכיר בן כספית, הרכילאית ליאורה גולדנברג שטרן, הפרשן הכלכלי יהודה שרוני והעיתונאי ואיש הרדיו נתן זהבי.

העיתון יהיה בנוי משני חלקים - חלקו האחד מגזיני ואילו חלקו השני יהיה אקטואלי יותר וחדשותי. את חלק המגזין יערוך דורון כהן, לשעבר עורך "סופשבוע" של מעריב. את החלק החדשותי יערוך גולן בר יוסף, עורך "פוסט", והוא צפוי לכלול תכנים מספקי תוכן אחרים בקבוצה של אלי עזור ובהם קבוצת תחנות הרדיו "ללא הפסקה" וחברת ערוצי הספורט צ'רלטון. את תכני הכלכלה ינהלו ראשי המגזין הכלכלי "פורבס", גם הוא של עזור, רפי רוזנפלד וניר ברזילי.

חילופי מהלומות בין מגישי הרדיו (צילום: מאקו)
זהבי. יצלם גם עבור העיתון החדש? | צילום: מאקו
כותבים אחרים במגזין יהיו דרור רפאל, דובר צה"ל לשעבר אבי בניהו, הרופא פרופ' רפי קרסו ומנהל אגף נשים ויולדות באיכילוב פרופ' לסינג. בקרוב יעלהקמפיין פרסומי בחוצות וברדיו. כמו כן נשכרו שני משרד יח"צ, "רותם תקשורת" ו"קוגן-גולדברג תקשורת".

עלותו של העיתון תהיה 10 שקלים והוא ימכר בחנויות בסופי שבוע בלבד ובהמשך יופץ למנויים. עוביו אמור לנוע לפחות בתחילה בין 130-150 עמודים בסך הכל, והוא יופץ בעשרות אלפי עותקים, לפחות בשבועות הראשונים. המטרה המוצהרת של העיתון היא לפנות לקהל קוראי מעריב, שלא ימצא את מקומו בעיתון בעקבות השינויים שהתחוללו בו, על ידי מתן אכסניה לכותבים שנפלטו ממנו וזקוקים לבמה. לא בכדי, שמו של העיתון מכוון ישירות למוסף "סופשבוע" המוכר של מעריב.

ההערכה היא כי העיתון לא יניב רווח בעבור עזור, לפחות לא בתחילה. שכן המבנה הרזה שלו עשוי להוות פלטפורמה להפצה של תכנים מגורמים אחרים. עם זאת, הוא בנוי על פי מודל כלכלי מחושב. במסגרת זו כל הכותבים יועסקו על פי חוזה פרילנס ולא יהיו עובדי העיתון, ומשכורותיהם צפויות להיות נמוכות משמעותית מאלו שקיבלו במעריב. כמו כן, כל עובדי המערך התומך - החל מהמסחר, דרך ההפקה והגרפיקה ועד להדפסה וההפצה, נשענים כולם על מערך קיים של "ג'רוזלם פוסט" ו"פוסט".