האם יש למישהו נוסטלגיה אמיתית לאתר nrg פרט לאנשים שעבדו בו? לאור החדשות האחרונות על הייאוש מההשקעה במותג האינטרנטי, קשה להעלות על הדעת אנשים שנקשרו אליו בדומה לקשרים שפיתחו אנשים לאתרים אחרים. על קשר משפחתי כמו שיש לאנשים (הולכים ומתמעטים) עם עיתוני הפרינט שלהם אין על מה לדבר. מי שעוד הספיק לחוות את החוויה החצי דתית של קניית עיתונים עמוסים לעייפה לסוף השבוע וקריאתם מההתחלה ועד הסוף עדיין שומר בליבו מקום חם לשמו של העיתון. ואף ש-nrg הלך והתקרב לדת מאז החליף בעלים, נראה שהגורל שלו צפוי להיות אחר.

מדהים לקרוא ב-2017 את הכתבה המתארת את השאיפות הגדולות של אנשי nrg מיוני 2004. הזמן שנקצב כדי להשאיר אבק ל-ynet? שנה וחצי. האתר התלבט איזה דואר להציע לגולשים לאור פיתוח חדשני של גוגל - ג'ימייל - ובינתיים התהדר בטוקבקים באשכולות (זה כמו פורום! התלוננו הטהרנים) ובכמה ערוצים שאיש לא חשב עליהם עד אז: סטייל, ניו-אייג', יהדות וברנז'ה.

אלא שהחידושים של האתר אומצו במהרה על ידי אתרים גדולים אחרים, וחידושים גדולים אחרים כבר לא היו. האתר החליף עורכים, החליף עיצובים, החליף אידיאולוגיה, ובכל זאת לא הצליח מעולם להגשים את המטרה העיקרית שלו: להיות שווה ערך בקביעת האג'נדה הציבורית כמו המתחרה הגדול ביותר: ynet. אם בזכות עיוות כלשהו בזמן כל מלחמת האינטרנט הזאת בין ענקי התקשורת הוותיקים הייתה מתנהלת בתחילת שנות התשעים, אולי היה לו סיכוי. את העקביות והכיסים העמוקים שהובילו את ynet למקום שהוא נמצא בה היום לא היו לאנשי nrg.

מי שעוד נשאר נאמן לאתר מצא את עצמו ב-2017 עם שילוב הרצינות של מקור ראשון עם גישת כשסוף-סוף-הימין-יהיה-בשלטון-נראה-להם-מה-זה. האתר שביקש לייצג את קולו האותנטי של העם גילה שהוא נישתי מדי, והוא יוחלף במותג "ישראל היום". מי שחושש לאובדן זהות, מוטב שייזכר בכותרת הראשית של ישראל היום מלפני כמה ימים, שתקפה באופן חזיתי עיתונאית ערביה שהעזה להביע דעות משלה. לא תחסר פטריוטיות באתר החדש.

אם הווה לא מהווה סיבה לגאווה, אפשר להסתכל בכל זאת אחורה ולחוש שגם בכישלונות יש יתרונות. Nrg הצמיח מתוכו שלל כוחות עיתונאיים, שמילאו את ערוצי התקשורת בישראל. חלקם אף השתתפו בהקמת אתר קטן וצנוע נוסף: mako.

אם מישהו בכל זאת ייזכר בחיבה ב-nrg, יהיו לזה ודאי סיבות רבות ומגוונות. עבורי כל ההשקעה באתר הייתה שווה כדי שיפורסם בו הטקסט המדהים הזה.

mako תרבות בפייסבוק