בגדי הים של קסטרו מחוללים מהומה: אתמול נחתה על שולחנו של דוד רגב, נציב תלונות הציבור של הרשות השנייה מכתב וכותרתו "הסרת פרסומת בגדי הים של קאסטרו באופן מיידי".

נציגת הבנות ממחלקת הפרעות אכילה בתל השומר ציינה כי "הפרסומת שמציגה שלוש דוגמניות רזות במיוחד משחקות טניס כשהמצלמה מתרכזת על חלקי גוף שונים, בעיקר תחתונים, כוללת רמיזות סקסיסטיות בוטות הכוללות החפצת נשים".

"אתמול צפו בנות המחלקה להפרעות אכילה, בפרסומת החדשה של קסטרו ביחד עם גדעון אוברזון לבגדי הים. כמות הטלפונים שקיבלתי הלילה והבוקר, עצומה. בנות המחלקה נפגעו באופן אישי, מהאופן בו עדיין מתפרסמות נשים שדופות וחסרות חיים. הבנות מזדהות עם הנשים בפרסומת, רק שהמחיר ששילמו הינו יקר. הן נלחמות בהפרעות אכילה עשרות שנים, וכל פרסום שכזה מחזיר אותן שנים אחורה".

אני, א', בת 34 ואם לשני ילדים, סיימתי אשפוז רק לפני 3 שבועות לאחר 4 חודשים של מאבק באנורקסיה, מחלה ממנה אני סובלת 21 שנים. כל חיי עשיתי הכול על מנת לנסות ולהיראות כמו הנשים בפרסומות שלכם, רק שאני יודעת מהו המחיר הכבד ששילמתי - הרעבה, השפלה, עלבון וחוסר בטחון עצמי".

"אתם ממשיכים, למרות החוק שאושר בכנסת בשנת 2012, לפרסם נשים במשקל נמוך, ולפגוע באופן ישיר בבריאותן הגופנית והנפשית של ילדות, נערות ונשים. אנו נעשה כל דבר שביכולותינו, כדי להוריד את הפרסומת".

כדאי להזכיר כי זו אינה הפעם הראשונה בה משתמשת קסטרו ברמיזות מיניות של דומגניות רזות במיוחד. את קמפיין הג'ינסים שלה הובילה לאחרונה גל גדות, כאשר סרטון הפרסומת התמקד בעיקר בחלקו התחתון של גופה.

נציב תלונות הציבור של הרשות השנייה אישר את קבלת המכתב: ״התלונה נמצאת בבדיקה. לצערי אנו נתקלים שוב ושוב בפרסומות המחפיצות את גופן של נשים ומקדישות את הרזון הנשי כאידאל שיש לשאוף אליו. זהו אידיאל פסול ומעוות בעיקר כלפי בנות הנוער בישראל".

פרסומת קסטרו (צילום: צילום מסך מתוך הפרסומת)
"כל פרסום כזה מחזיר את הבנות שנים לאחור" | צילום: צילום מסך מתוך הפרסומת

מקסטרו נמסר: "קסטרו השיקה לראשונה קו בגדי ים בשיתוף מעצב העל גדעון אוברזון, המתמחה בעיצוב בגדי ים שלמים ואלגנטיים ונחשב לאוטוריטה בתחומו. בגלל ייחודיות המוצר ואיכותו בחרנו להציגו בקמפיין בטלוויזיה. לתחושתנו הפניות נובעות מעצם אופי המוצר שהוא בגד ים. אין לנו כל דרך להראות את המוצר ללא שימוש בדוגמניות שלובשות אותו, בדומה לפרסום של הלבשה תחתונה וקטגוריות דומות. בגדי הים שנבחרו להוביל את הקמפיין הם ברובם דווקא בגדי ים שלמים ולא חשופים. הפרסומת אינה מציגה סיטואציות מיניות כלשהן, ונעשתה ברוח ספורטיבית, בדומה להשראות העונה של קסטרו".

הכתבה פורסמה במקור באתר "The Marker"

ההסכם החשאי של ערוץ 10 והקרן הקיימת לישראל

נפתלי בנט יפיק סדרת כתבות הסוקרת יזמות ועסקים קטנים