מבוא לאוריינטליזם
לאחר שפירסם כתבה המפארת את התרבות הערבית החילונית בחיפה, ה"ניו יורק טיימס" מותקף בטענה שצינזר את הביקורת שהעלו המרואיינים על ישראל: "הכתבה כופה על הפלסטיני המודרני דימוי מערבי, כדי שקוראים לבנים יוכלו להרגיש בנוח"

לפני כשבוע פורסמה ב"ניו יורק טיימס" כתבה המפארת את העיר חיפה ואת התרבות החתרנית הצומחת בה, תחת הכותרת: "בחיפה הישראלית, התרבות הערבית הליברלית פורחת". אך כפי שעולה מכתבה שפורסמה אתמול (ש') באתר "סלון", הדימוי המאדיר נשען על ראיות מלאכותיות. איאד פאדל, בעל בר בחיפה שרואיין לכתבה, טוען כי כל דברי הביקורת שהוא ומרואיינים נוספים השמיע כנגד הכיבוש הישראלי הושמטו ממנה בגסות.
"יש כל כך הרבה נקודות קריטיות שחסרות שם, וההיעדר שלהן הופך את הכתבה לשטוחה ופוגענית", כתב פאדל. "היא כופה על הפלסטיני המודרני דימוי מערבי, כדי שקוראים לבנים ירגישו בנוח עם זה ויגידו לעצמם ש'אנחנו ממש כמוהם'. 90% מהראיון דיברנו על התנגדות פלסטינית במוזיקה, אמנות ועוד, ואיך הסצנה המחתרתית ממשיכה לגדול".
העיתונאית האמונה על הכתבה, דידה חדיד, הגיבה: "חשבתי שהעברתי את המסרים שלהם הם התכוונו כראוי. המחויבות שלי ככתבת היא לא להוציא דברים מהקשרים, ואני מרגישה שהייתה הוגנת".
עוד ב-mako תרבות: