40, קומיקאי, תסריטאי, שחקן טלוויזיה ושדרן רדיו, זוכה פרס האקדמיה לטלוויזיה

טכנולוגיה // "יש לי את הדגם החדש של LG. זה 3 או 2? מה זה החדש? אני לא זוכר. פשוט נמאס לי לפני כמה שנים מהאייפון והתחלתי לנסות כל מיני מכשירים אחרים. נהייתי איש של אנדרואיד. משהו שם יותר מעניין לי, אני אפילו לא יודע מה. יש לנו בבית לדעתי גם שני אייפדים שלא פועלים ולא בשימוש".

לשבת על המחשב כשכותבים זה כמו לעמוד בשער בכדורגל // "כשאנחנו כותבים בקבוצה, שלושה או ארבעה אנשים, אני מנסה להתחמק מלשבת על המחשב כי זה מגביל טכנית ומקשה על היצירה. זה כמו שמשחקים כדורגל ומתווכחים מי יעמוד בשער ויתייבש. לשבת על המחשב זה הייבוש".

חובתם של בני זוג לעשות לייק אחד לשני // "אני לא איש של גדג'טים כמו איל קיציס, למשל. אין לי איזו התעסקות כמו שלו בגדג'טים. אני עדיין שומע מוזיקה בדיסקים. אבל אני כן נמצא הרבה בפייסבוק, בטוויטר ובאינסטגרם, בעיקר בזכות לירון, אשתי, שהכניסה אותי לזה. ככה יוצא לי לדבר אתה. כשאני רוצה להחמיא לה, אני נותן לה לייק והיא נותנת לי לייק בחזרה. זו חובה שבני הזוג יתנו לייק אחד לשני. זה נראה לי בסיסי".

פייסבוק נובח וטוויטר מיילל // "אנחנו נמצאים כל כך הרבה בפייסבוק, שלפעמים אתה מוצא את עצמך טיפה עובד בשביל צוקרברג. אם כמה ימים אתה לא מעלה משהו, אתה כבר מרגיש לא בסדר. את טוויטר אני פחות אוהב מאשר את הפייסבוק, כי אני תופס את זה כסביבה יותר קרירה. אם להשוות את זה לבעלי חיים, אז פייסבוק זה יותר כלב וטוויטר זה יותר חתול. בפייסבוק אנשים הרבה יותר נחמדים. באים יותר בטוב".

שרון טייכר וערן זרחוביץ' (צילום: גלית רוזן)
גם באינטרנט | צילום: גלית רוזן
אנחנו חיים בקצב פסיכי // "הטכנולוגיה הביאה לכך שהכל רץ הרבה יותר מהר. אנחנו חיים בקצב שהוא פשוט פסיכי. קח, למשל, את הסיפור של הישראלים שהתפרעו בטיסת ישראייר כדי שימכרו להם שוקולד. כמו כולם, ראיתי אותו בווטסאפ לפני שזה הגיע לאתרי החדשות ולרשתות, ומאז טחנו את זה והקיפו את זה ממיליון זוויות שצולמו באירוע במטוס מקדימה ומאחורה. היום, שלושה ימים אחרי האירוע, כבר אי אפשר לדבר עליו כי זה משעמם. אנחנו מעכלים הרבה יותר מהר ומוציאים הרבה יותר מהר. עוד לפני הרשתות החברתיות והאינטרנט הקצב היה גבוה, אבל ברור שהמהירות הוכפלה פי 50. אני לא יודע אם זה טוב או רע, אבל זו המציאות".

החלק הטוב של היצירה באינטרנט // "זה מעולה שישנם יוצרים שמתחילים ביוטיוב ובאינטרנט ומשם מגיעים לטלוויזיה. היוטיוב הוא עוד פלטפורמה לעלות בה ולהגיע בה לקהלים. יכול להיות שעוד מעט היוצרים באינטרנט כבר לא יצטרכו להגיע לטלוויזיה, כי הם ימשיכו לצמוח באינטרנט. באינטרנט גם אפשר לצמוח אחרת ויש חירות אמנותית גדולה. זה החלק הטוב".

החלק הפחות טוב // "החלק הפחות טוב הוא שיש המון המון יוצרים וקל יותר להיעלם ולטבוע בתוך הכמות המטורפת הזו של אנשים ושל אינפורמציה. יש גם את הבעיה שאין מודל של תגמול כלכלי ליצירה באינטרנט, לזמרים למשל. אני מניח שמתישהו העניין ייפתר, כי כרגע זה עולם פרוע. לאט־לאט מתחיל להיווצר סדר בזה ויש בזה גם משהו מבאס, כי חלק מהיופי של האינטרנט זה הטיפה כאוס שיש שם".

במילא הכל מתחיל להישבר ולהינתץ והעולם עובר לפודקאסטים // "אבל במילא הכל מתחיל להישבר ולהינתץ לכל כך הרבה חלקים. משפחות כבר לא מתיישבות בסלון לצפייה משותפת בטלוויזיה. אולי לגבי 'ארץ נהדרת' זה עדיין קיים, אבל ברוב המקרים אתה רואה חדשות ובמקביל עושה ריפרש באתר החדשות וגולש באינטרנט. והעולם עובר לפודקאסטים. אני שומע את הפודקאסט של אלק בולדווין".

אבל זה לא משנה // "את תכנית הרדיו שלי ושל שרון טייכר הרבה אנשים שומעים באינטרנט, וגם מערכונים מ'ארץ נהדרת' רואים הרבה באינטרנט וכל דבר אחר. אבל זה לא משנה כי הכל זה תוכן בסופו של דבר. פשוט תוכן שארוז אחרת או חתוך אחרת".

עימות 2015 (תמונת AVI: מתוך ארץ נהדרת, שידורי קשת)
אוהב את כולם באותה מידה | תמונת AVI: מתוך ארץ נהדרת, שידורי קשת
הילד שלי הוא "אולד סקול" // "הילד שלי, נעם, הוא בן תשעה חודשים, ומדהים לראות את המשיכה שלו לדברים האלה כמו לסלולרי או לשלט של הטלוויזיה. הוא מאוד נמשך לזה, בעיקר כדי לנגוס בהם ולנסות לאכול אותם, כמו שהוא עושה גם לברך שלי. יש לו צעצוע של טלפון סלולרי אבל הוא רוצה כמובן את הדבר האמתי. למרות שברוב המקרים נעם הוא דווקא 'אולד סקול'. משמח אותי שהוא אוהב להעיף על הרצפה את הספרים שעל השידה".

לא סובל מקרינה פסיבית // "אני לא חושב על הקרינה מהסלולרי ולא מוטרד מזה. עד לא מזמן עישנתי קופסה ביום. אז בוא נאמר שהקרינה היא משהו שפחות הספקתי להתעסק איתו".

ולסיום, למי תצביע בבחירות הקרובות?

"זו שאלה מאוד קשה. כל המתמודדים כל כך טובים ומוצלחים. אני אוהב את כולם באותה מידה". 

כנס INTV לחדשנות בטלוויזיה נערך בארץ זו השנה השלישית. הכנס יערך בירושלים בתאריכים 15-16.3, ובמסגרתו יתקיימו הרצאות ופאנלים בנושאי תוכן, מדיה וחדשנות, בהשתתפות בכירי התעשייה בארץ ובעולם. לפרטים והרשמה: in-tv.net/register