בעוד בית המלוכה הבריטי ממשיך לספוג האשמות בעקבות פרסום תמונת בני המשפחה, ביניהם המלכה אליזבת', המצדיעים במועל יד, תחקיר חדש של "ערוץ 4" הבריטי מתיימר לחשוף פרטים נוספים בפרשה. סרט תיעודי שישודר בסוף החודש בבריטניה יחשוף פרטים חדשים על הקשר בין אחותו של הנסיך פיליפ – סופי – לאדולף היטלר והרמן גרינג.

משפחת המלוכה הבריטית הקשר הנאצי
הנסיך פיליפ מלווה בבכירים נאצים בהלוויה בגרמניה. מתוך הסרט של "ערוץ 4"

שלוש אחיות של הנסיך פיליפ (בעלה של המלכה אליזבת') היו נשואות לבכירים נאציים, בראשן כאמור סופי, שהייתה נשואה לנסיך קריסטוף וון האסן – אציל גרמני שהיה קצין SS בכיר, ועמד בראש מועצת חילות האויר של הרייך. האסן נהרג בתאונת מטוס בשנת 1943, אך קודם לכן הספיקו הוא וסופי להביא לעולם 5 ילדים, אחד מהם זכה לשם קארל אדולף, על שם היטלר. הזוג המלכותי בילה זמן רב בגרמניה בשנים שלפני מלחמת העולם, הם פגשו את היטלר כמה פעמים וניהלו קשרים חברתיים חזקים עם משפחתו של הרמן גרינג, מבכירי המפלגה הנאצית, יד ימינו של היטלר ומפקד חיל האויר הגרמני.

הסרט הדוקומנטרי "הנסיך פיליפ: מזימה להמליך מלך" ישודר ב-30.7 ויכלול בין היתר קטעי ארכיון שטרם נראו בהם אחת האחיות מדברת על ההערצה שלה להיטלר.

משפחת המלוכה הבריטית הקשר הנאצי
היטלר, גרינג וסופי בחתונה בשנת 1935. מתוך הסרט של "ערוץ 4"

בשנים שאחרי המלחמה התנערה סופי מהקשרים הללו, וטענה כי היא "שינתה את דעתה לחלוטין" בנוגע למפלגה הנאצית ולבכיריה. בספר זכרונות שכתבה לפני מותה אך מעולם לא פורסם עד כה, כתבה: "כשגרמניה הייתה במצב קשה עם הרבה עוני וחוסר שביעות רצון כללי של האזרחים, התעניינו במה שיש למפלגה הנאצית להציע". על המפגש עם היטלר עצמו, בארוחת ערב בדירה של השניים בגרמניה כתבה: "למרות שאני וכריסטוף שינינו לחלוטין את השקפותינו הפוליטיות כמה שנים לאחר מכן, התרשמנו מאוד מהאופי המקסים והצנוע של האיש ומתכניותיו לשיקום גרמניה".

בינתיים, התמונה שמציגה את מלכת אנגליה מצדיעה במועל יד עם משפחתה ממשיכות להליט את היצרים בבריטניה ובעולם, ובית המלוכה שוקל לנקוט בהליכים משפטיים אל מול הגופים שפירסמו את התמונה.