אם גם אתם נתקלתם בימים האחרונים בפוסטרים של מיטב ידועני ישראל מתוך סרטים מפורסמים, זה כנראה כי עוד אחד מהחברים שלכם שיתף פוסט מתוך "אם היו מצלמים את זה בארץ". עמוד הפייסבוק קיים רק חודש וכבר הספיק לצבור כמה אלפי לייקים. בגרסה הישראלית ל"הדייט שתקע אותי, למשל, משחקים בר רפאלי ורועי כפרי. את צ'ארלי שין מ"שני גברים וחצי" יחליף נירו לוי ולצידו ישחקו עידן אלתרמן ושון גיטלמן, ו-8 מייל שלא אמינם הוא 8 קילומטר בכיכובו של סאבלימנל.

הדייט שתקע אותי פרודיה (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק "אם היו מצלמים את זה בארץ")
רועי כפרי הסתדר בחיים | צילום: מתוך עמוד הפייסבוק "אם היו מצלמים את זה בארץ"
תיאו דולב, 21, משוחרר טרי מצה"ל, הוא האיש שעומד מאחורי הרעיונות והפוסטרים בדף, בראיון ל-mako הוא מסביר שההשראה לפתיחת הדף הגיעה מקבוצות הפייסבוק הויראליות המצחיקות האחרות של התקופה האחרונה. "רציתי לפתוח קבוצה משלי שגם תצחיק וגם תשלב את הרעיונות שלי", הוא מסביר.

למה דווקא קולנוע ישראלי?
"רציתי משהו שישלב גם ויזואליות, אז חשבתי על רעיון שנקרא ״פורטיס בסרטים״, התחלתי לערוך את הפנים של פורטיס לתוך סצינות מפורסמת מסרטים (טיטניק, ספרות זולה, מלך אריות) ובשלב מסוים בעריכה הגעתי למסקנה שדווקא יש פה קונספט טוב אבל אין סיבה להגביל רק לבן אדם אחד. אני צריך להכניס את כל הבידור הישראלי לתוך העניין".

מי מכין את הפוסטרים?
"אני ולפעמים אחותי ריאה עוזרת לי, הבעיה העיקרית בפוסטרים זה שקשה להשיג תמונות טובות של השחקנים הישראלים, האינטרנט דל בתמונות באיכות טובה של זמרים/שחקנים ולפעמים צריך לשבור את הראש כדי למצוא את התמונה שתתאים בול בלי שהאיכות שלה תהיה ברצפה".

אייס ונטורה פרודיה (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק "אם היו מצלמים את זה בארץ")
עכשיו אתם יודעים למי לפנות כשהחתול הולך לאיבוד | צילום: מתוך עמוד הפייסבוק "אם היו מצלמים את זה בארץ"
יש פוסטר שאתה אוהב במיוחד?
"וואו, יש התלבטות קשה בין הפוסטר של ״נער הקרטה״ עם תום אבני והופעת האורח של אהרוני, ל״דני ונטורה בלש חיות״ עם גורי אלפי. בשניהם התפקידים כל כך תפורים על השחקנים שזה מדהים. וכמובן יש את סרטון הפתיחה של ״איך פגשתי את אמא״ שערכתי וגם יצא ממש מצחיק".

אנשים גם שולחים לך פוסטרים?
"אנשים כותבים את הרעיונות שלהם לפוסטרים ולפעמים מוסיפים גרסאות שהם ערכו. בחלק מהמקרים אני מעלה את התמונה כמו שהיא ולפעמים אני משפץ או עושה גרסא שונה עם אותו רעיון".

נער הקראטה פרודיה (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק "אם היו מצלמים את זה בארץ")
ווקס און, ווקס אוף | צילום: מתוך עמוד הפייסבוק "אם היו מצלמים את זה בארץ"
הפרויקט הזה מגיע ממקום של אהבה לקולנוע הישראלי או שהוא נעשה יותר בתור פרודיה?
"מאה אחוז אהבה לשחקנים ולכישרונות בארץ. העמוד כולו הוא מחווה גם לסרטים וגם לשחקנים. יש כל כך הרבה סרטים ושחקנים טובים בארץ, ההבדל היחיד הוא שכאן כמעט בכל פעם שמישהו מחליט להפיק סרט אז הוא יהיה חייב להיות עם מסר פוליטי/חברתי/ דתי. ברגע שיבינו שלא חייבים תמיד מסר עמוק ואפשר לצלם גם סתם סרט שיהיה כיפי לצופה, נראה עוד הרבה כישרונות פורחים בתעשיית הקולנוע בארץ".

ואיך אנשים מגיבים לפרויקט?
"התגובות בעמוד מדהימות. לפעמים אני מסתכל על חלק מהתגובות וחושב: "ואוו, איך אני לא חשבתי על זה". כששמים הרבה מוחות באותו מקום אין גבול ליצירתיות. בכלל לראות את האנשים שערכתי לתוך הפוסטרים מגיבים, זו באמת ההרגשה הכי טובה".

בתול בן 40 פרודיה (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק "אם היו מצלמים את זה בארץ")
אסף אשתר, רוצה לספר לנו משהו? | צילום: מתוך עמוד הפייסבוק "אם היו מצלמים את זה בארץ"
מי מהשחקנים הספיק להגיב לך?
"ניב מג'ר, תומר שרון ותירס סקסואל הגיבו, למרות שאני בטוח שחוץ מהם הרבה מהשחקנים ראו את הפוסטרים".

מה התוכניות לעתיד של העמוד?
"עליית המדרגה לדעתי, היא להתחיל לצלם קטעים בוידאו. ממש לקחת את השחקנים והזמרים ששמתי בפוסטרים ולביים אותם לתוך סצינות מאותם סרטים. אני חושב שזה משהו שהוא יותר מאפשרי אצלנו בארץ ויראה ממש טוב. זה גם יחשוף את הקולנוע הישראלי והשחקנים לאנשים שפחות מכירים אותם".

שני גברים וחצי פרודיה (צילום: מתוך עמוד הפייסבוק "אם היו מצלמים את זה בארץ")
הליהוק הכי טוב בהיסטוריה | צילום: מתוך עמוד הפייסבוק "אם היו מצלמים את זה בארץ"