האם ריאליטי רוסי חדש יתיר למתמודדיו לבצע פשעים כמו אונס ורצח? לדברי אתרים מעבר לים – לחלוטין. התכנית, שנקראת "Game2: Winter" ותשודר במשך 24/7 ברשת, תציב 30 מתמודדים בקור הסיבירי (40- מעלות צלזיוס) למשך תשעה חודשים –בין יולי 2017 לאפריל 2018, כשהמנצח (או השורד, יש לומר) – יזכה ב-1.6 מיליון דולר.

"פרויקט האונליין הראשון שמציג הישרדות אמיתית! בחורף, ביער טייגה, ההישרדות היא כמעט בלתי אפשרית", כך נכתב בעמוד הרשמי של התכנית באתר VKontakte (מעין מתחרה רוסית לפייסבוק). "כל אחד ממשתתפי התכנית ייאלץ לחתום על טופס המאשר שהוא עלול להיפצע ואפילו למות במהלך הצילומים".

לפי אתר "הגרדיאן", מודעת פרמיס התכנית הוא "2,000 מצלמות, 900 דונם ו-30 חיי אדם. הכל מותר. לחימה, אלכוהול, רצח, אונס, עישון, הכל". כן, במקום לא ינכח צוות – אלא 2,000 מצלמות שיפוזרו ברחבי האזור, בו חיים גם דובים, זאבים ושאר מזיקים.

על מנת להשתתף, המתמודד צריך להיות מעל לגיל 18 ו"שפוי נפשית", ובנוסף, לחתום על כתב ויתור בו הוא מציין כי הוא מודע, כאמור, לכך שהוא עלול להיאנס או להיהרג בדרך כזו או אחרת, אך שהוא גם יודע שבמידה ויעבור על החוק – המשטרה הרוסית עשויה לעצור אותו, שכן "אנחנו בטריטוריה רוסית, ומצייתים לחוקיה של הפדרציה הרוסית". אתר "Siberian Times" מדווח כי בעוד סכינים יורשו על הסט – רובים לא.

התכנית, שחלק מהאתרים אף השוו לעלילת הסרט "משחקי הרעב", נוצרה ומומנה על ידי היזם יבגני פייטקובסקי, שלדברי ה-"Guardian" טען כי "יסרב לכל טענה מצד המשתתפים, אפילו אם יירצחו או ייאנסו". אז איך מתקבלים לתכנית הזאת? פשוט מאוד – או שתשלחו 165 אלף דולר כדי להשתתף, או שתבחרו על ידי הצבעת הגולשים, כך מדווח אתר "Deadline".

וכנראה שזה מתחיל לעבוד, כי לדברי פייטקובסקי, 60 איש (כולל אמריקאי אחד) כבר נרשמו אליה, ולדבריו - התכנית עשויה להפוך לבינלאומית, עם חמש מדינות שכבר הביעו רצון לשדר אותה בקרב הקהלים שלהם, עם תרגומים לאנגלית, צרפתית, גרמנית, ספרדית, סינית וערבית. האם נגלה בסוף שהכל זה חומר לעוד עונה של "מראה שחורה"? כנראה שנאלץ לחכות לאחד ביולי 2017 כדי לגלות.

 

 סייעה בהכנת הכתבה: אנה פינסקי.