שתיקת הגברים
מתוך "שתיקת הגברים", הסרט שלא תראו
תקיפה מינית היא נושא כאוב שאנחנו רגילים לשמוע עליו בהקשר של קורבנות נשים ותוקפים גברים, ורובכם יופתעו לשמוע שגם גברים מותקפים מינית, ולא מעט. קמפיין חדש ומתוחכם שהופק על ידי סדנת ספוט הפועלת במסגרת בית הספר לתקשורת במסלול האקדמי המכללה למנהל, מעלה את המודעות לתופעה. 

 

 

לפני כשבוע עלה על מסכי סינמה סיטי טריילר לסרט מתח שנראה סופר מבטיח, בשם "שתיקת הגברים", שלווה גם באתר מושקע. אתמול נחשף כי מדובר למעשה בטריילר פיקטיבי לסרט שלא יופק. הטריילר נכתב ובוים על ידי רועי ורנר ("2 בלילה") וכיכבו בו זהר ליבה, ירון ברובינסקי, מיקי לאון , שרון אלכסנדר, שירה קצנלנבוגן, רודריגו גונזלס ואחרים.

ורנר מספר כי הסרט צולם במשך יומיים, " הכל היה כתוב מראש כך שהיינו מאד מאורגנים ומסודרים באופן שבו עבדנו. גם המימון והציוד הגיעו כולם מהגורמים המעורבים (העמותה והמכללה), לא היינו צריכים להתעסק כמעט בכלל בלוגיסטיקה"

השחקנים הסכימו להשתתף באופן מידי?
"מהרגע שהחלטנו שהולכים על זה התחלנו לשבת יחד ולפנות לשחקנים. חלקם לא יכלו, אבל אלו שהסתדר להם ואהבו את הרעיון הסכימו באופן מידי. היה לי חשוב לדעת שהאנשים הנכונים יגלמו את התפקידים השונים בטריילר ואני מבסוט מאד מהבחירות שעשיתי".

יש מצב שהטריילר יהפוך יום אחד לסרט?
"אני מקווה. יש לי סיפור מצוין, הדבר היחיד שאין לי הוא כסף לממן את הסרט. אני מקווה שמישהו יראה את זה ויתלהב מספיק כדי להפוך את שתי הדקות הללו לסרט שלם. ברגע שיש לי סיפור בראש אין שום בעיה להפוך אותו לתסריט. אני כבר יודע בדיוק מה יהיה בהתחלה, איך זה ייגמר ומה יבוא באמצע".

שתיקת הגברים
רועי ורנר וירון ברובינסקי בצילומי "שתיקת הגברים"
אבל איך טריילר המתח שלפנינו קשור לתקיפה מינית של גברים?ערן האן, רכז קו הגברים במרכז הסיוע לנערים ולגברים נפגעי תקיפה מינית 1203, מספר על ההגיון שמאחורי הקמפיין – "המטרה שלנו היא להעלות את כמות הפניות על ידי פנייה לנפגעים במקום הבטוח שלהם, של הגבריות, להראות להם שהפגיעה המינית לא קשורה לגבריות, אין שום סיבה להישאר לבד עם זה.

אבל עד כמה התופעה הזאת נפוצה?
"אחד מכל שישה גברים מותקפים מינית במהלך חייהם, יחס שלא תואם לכמות הפניות המתקבלות. כרגע יש 1500 פניות בשנה. עד גיל 12 בנים ובנות נפגעים מינית באותה המידה."

למה גברים חוששים לפנות לסיוע?
"בפגיעה מינית יש אלמנט של בושה ואשמה, גם אצל גברים וגם אצל נשים, זו הסיבה שרוב הפניות נעשות לאחר כמה שנים, לעתים עשור, ומגיל 20 ומעלה. יש חשש מאוד גדול לפנות לסיוע, אבל הקו מאפשר להם להיות אנונימיים ולשלוט בסיטואציה ובעזרה שהם מקבלים".

האגודה מטפלת בנפגעים מגיל 14 ומעלה, ועוד מספר לנו האן כי רוב התקיפות מבוצעות על ידי גברים הטרוסקסואלים, מכיוון שפגיעה מינית מגיעה ממקום של השפלה וכח, לא ממיניות.

נשים לא קיבלו קמפיין כזה יוקרתי, אין חשש שתתעורר מחאה?
"ממש לא, אנחנו לא מנסים להציג את עצמנו כקרבנות של חברה, גברים כמו נשים נפגשים בגלל יחסי הכח בחברה שבאים לידי ביטוי בפגיעה מינית".

קו סיוע לגברים: 1203
קו סיוע לנשים: 1202
קו סיוע לגברים דתיים: 025328000