סר פטריק סטיוארט (צילום: Ilya S. Savenok, GettyImages IL)
אז זהו, שלא. סר פטריק סטיוארט | צילום: Ilya S. Savenok, GettyImages IL
מה שמילה אחת לא במקום יכולה לעשות. עורכי אתר האינטרנט של ה"גרדיאן" הבריטי יכולים לספר לכם על זה. בתחילת השבוע ובאווירת ההודעה הדרמטית של אלן פייג' על היותה לסבית, כתבה עורכת האתר, ג'יין ציזייסקה, טור דעה בנושא ובו יצאה כנגד הנטייה לחגוג יציאה של כוכבים מהארון. ציזייסקה ניסתה לטעון שהתקשורת צריכה להתייחס לנושא כעניין שגרתי לכל דבר, אבל אז הצליחה לייצר בעצמה כותרת מבלי להתכוון.

"חלק מהגייז, כמו סר פטריק סטיוארט, חושבים שהנאום של פייג' ראוי לכותרות בגלל שמדובר בשחקנית צעירה ומוכרת, שהחליטה לא לשחק לפי הכללים שכל כך הרבה כוכבים הוליוודיים בארון רגילים לפעול לפיהם", כתבה ציזייסקה. החלק היחיד בטיעון הזה שאינו הגיוני הוא הקביעה שסטיוארט הוא גיי.


השחקן הוותיק, שזכור לטוב מ"מסע בין כוכבים" ומככב בימים אלה גם בסדרת "אקס-מן", היה אחד מהתומכים הנלהבים בנאום היציאה של פייג'. את האאוטינג המפתיע בגרדיאן הוא קיבל ברוח טובה. "אבל הגרדיאן", צייץ סטיוארט בחשבון הטוויטר שלו, "יש לי משהו כמו חמישה או אפילו שבעה חברים הטרוסקסואלים. אנחנו אפילו נהנים לשבת יחד, לשתות בירה ולאכול כנפיים". לאחר מכן הוסיף "טוב נו, זה לפחות שינוי מרענן...הפעם לא התעוררתי בבוקר כדי לגלות שאני מת שוב". זכר לידיעה שגויה אחרת בכיכובו, שהופיעה לפני מספר שנים.


הגרדיאן עצמו מיהר להתנצל ולתקן את הפסקה של ציזייסקה כך שהחלה במילים "חלק מהאנשים, כמו סר פטריק סטיוארט, חושבים...". סטיוארט בן ה-73 נישא רק בשנה שעברה בשלישית לנגנית הג'אז האמריקאית, סאני אוזל. לשחקן שני ילדים מנישואיו הקודמים.