בריטני ספירס מתיחה (צילום: צילום מסך)
בריטני ספירס, בסרט והמקור | צילום: צילום מסך
שימוש בפוטושופ כדי לשפץ תמונות הוא כבר עסק ישן. אבל המתיחה הדיגיטלית, היא טרנד חדש יחסית. לאחרונה הוליווד סופגת ביקורות על הנטייה למתוח את הכוכבות בתמונות וסרטים כדי לגרום להן להראות ארוכות ורזות יותר.

ב"ניתוח דיגטילי", כמו שנוהגים לקרוא להתערבות התוכנות הדיגטליות בצילומים, נעשה שימוש כבר בעבר כדי להעשיר את הבעות הפנים של השחקנים. מרטין סקורסזה הודה שהכוכבים נשארים בלי מנעד רחב של הבעות פנים לאחר טיפולי בוטוקס, ולפעמים יש צורך "לשפץ" לכוכבים את הפנים.

אבל מסתבר שלא רק בוטוקוס מעצבן את סקורסזה. ביקורת הופנתה כלפי אחת הכוכבות האחרונות בסרטיו - מרגו רובי, כוכבת "הזאב מוול סטריט". רובי התלוננה בעבר על הלחץ שקיים בהוליווד על נשים להראות "נפלאות ורזות", אבל נראה שהיא בעצמה עברה מתיחה דיגיטלית בשובר הקופות.

אין תמונה
אז הרגליים שלך לא באמת כאלו ארוכות?
גם בסרט הדוקומנטרי החדש של בריטני ספירס נראית הכוכבת, שמתנשאת לגובה של 1.65 מטר, ארוכה מהרגיל. בקליפ שמקדם את הסרט היא גם נראית רזה במיוחד.

פיפה סמית, שעומדת בראש ארגון ששם לעצמו למטרה להפוך את המדיה לידידותית יותר לילדים, אומרת: "הבנות בסרטים האלו הם מודלים לחיקוי לילדות צעירות ועליהן לשאת באחריות ולהמנע ממניעים ציניים ומסחריים. אני לא רואה שום סיבה לשנות את גוף האישה בצורה הזו. זה מגוחך ושגוי". עוד מוסיפה סמית שהתערבות כזו יכול לגרום לנשים לעבור ניתוחים כואבים כדי להאריך את רגליהן. "אני בעצמי מכירה אישה סינית מחונכת שעברה ניתוח כדי להאריך את רגליה", היא מספרת.

הבמאית גווין פולון מספרת שהפרוצדורה נעשית אך ורק על נשים והעורכים לא נוהגים למתוח את גופם של הגברים בסרט: "הרבה פעמים שמעתי ממפיקות שהן רוצות שהשחקניות יוארכו באופן דיגטלי. אני לא אספר אילו שחקניות הוארכו, אבל זה מאוד שכיח".