לפעמים, כל מה שצריך כדי להפוך אירוע שגרתי לחלוטין לרגע בלתי נשכח, הוא שאלה אחת קטנה. סר פטריק סטיוארט, הזכור בעיקר בזכות תפקידו כקפטן ז'אן לוק פיקארד מ"מסע בין כוכבים", הגיע בסוף השבוע האחרון לכנס "Comicpalooza" ביוסטון, המקבילה הטקסנית ל"קומיק קון". כמיטב המסורת באירועים מהסוג הזה, עלה סטיוארט אל הבמה לסשן של שאלות ותשובות עם המעריצים. אלא שאחת מהנוכחות בקהל החליטה לדבר דווקא על הדבר הכי רחוק ממסעות בדיוניים בחלל.

כשהגיע תורה לפנות אל סטיוארט, בחרה צעירה בשם הת'ר סקיי, להזכיר לשחקן הבריטי את נאומו בכינוס "אמנסטי אינטרנשיונל" האחרון בנוגע לאלימות נגד נשים בתוך הבית. "הייתי מאד לחוצה כשעמדתי בתור לפגוש את סטיוארט בפאנל", כתבה סקיי בבלוג שלה, "רציתי להודות לו על הדברים. ראיתי אותם בעצמי בבית שלי, ובזכות הדברים אני סוף סוף יכולה לקרוא לזה התעללות. במקרה שלי מדובר בהתעללות מינית שהתגלגלה במהירות להתעללות פיזית. אני לא מרגישה אשמה או נגעלת מעצמי יותר. סוף סוף יכולתי להתחיל את תהליך ההחלמה שלי ולהשאיר את החלק הזה בחיי מאחור".

לאחר ששמע את הדברים החל סטיוארט לספר על חוויותיו מבית ילדותו. לדבריו הוא לא הצליח להגן על אמו, שסבלה מהתעללות מצד אביו, ובשמה בחר להקים את ארגון "Refuge", שמציע בתים בטוחים לנשים שספגו התעללות בביתן ולילדיהן. סטיוארט הסביר שאביו סבל מפוסט טראומה בעקבות שירותו הצבאי ומעולם לא טופל כראוי. "כשרופאים הגיעו הביתה לטפל בה לאחר ההתפרצויות", נזכר סטיוארט, "הם תמיד אמרו לה: 'בטח עשית משהו כדי לעצבן אותו'. טעות, טעות, אמא שלי מעולם לא עשתה זאת, וגם אם כן, אלימות היא בחירה שגברים לעולם לא צריכים לקחת".

הת'ר סקיי
הת'ר סקיי במהלך הכנס
הדברים הנחרצים סחטו מחיאות כפיים סוערות מצד הקהל, שבעקבותיהן ניגשה סקיי אל הבמה לחיבוק אמיץ עם סטיוארט. "כשהוא החזיק בי הוא אמר לי: 'לעולם לא תצטרכי לעבור זאת שוב, את בטוחה עכשיו', לא יכולתי להפסיק להודות לו", סיכמה סקיי את הפוסט, "סר פטריק סטיוארט הוא מודל לחיקוי עבור גברים. רבים בקהל ניגשו אלי והודו לי על הסיפור שלי והבטיחו לי שאני לא לבד".

קטע הוידאו המנציח את הדברים, הועלה על ידי סקיי ליוטיוב ביום רביעי האחרון. מאז הספיק לצבור מעל ל-2.5 מיליון צפיות ולהפוך לאחד הסיפורים הויראליים ביותר ברשת.

>> בואו לעמוד הפייסבוק שלנו