זה התחיל בתור קמפיין קידום תרומות לחקר מחלה קשה, אבל "אתגר דלי הקרח" הופך בימים האחרונים ללהיט הכי חם בהוליווד. עוד ועוד כוכבים, גדולים יותר ופחות, מצלמים את עצמם מקבלים את המקלחת הקפואה ומגלגלים את האתגר לקולגות שלהם ברחבי העולם.

לא ממש ברור מי התחיל את הטרנד הזה, אבל מתישהו במהלך החורף האחרון החלה להתגלגל ברשתות החברתיות היוזמה לפיה אנשים התבקשו לתרום 100 דולר לחקר הסרטן, או לקפוץ אל תוך בריכה של מים קפואים. היוזמה אמנם זכתה לגינויים מצד גורמי רפואה שטענו כי השוק של המפגש הפתאומי עשוי להביא גם אנשים בריאים לחוות דום לב, אבל מרגע שהכוכבים נכנסו לתמונה המלחמה הזאת הייתה די אבודה.

הקמפיין החדש נולד אחרי יוזמה של מארק צוקרברג, מנכ"ל פייסבוק, שאתגר את ביל גייטס לחטוף את המקלחת למען חקר מחלת ה-ALS. כתוצאה מכך החל הטרנד להתפשט ברשת, כשחלק מהגולשים מאתגרים כמה מכוכבי התרבות הגדולים לחטוף את המקלחת בתוך 24 שעות. אחרי שג'סטין טימברלייק לקח על עצמו את האתגר, הגיעו גם ג'ימי פאלון, טיילור סוויפט, כריס פראט, סטיבן שפילברג, רוברט דאוני ג'וניור ורבים נוספים למצב של צרחות קפואות למען המטרה. כולם כמובן תרמו את הכסף בנוסף.

על פניו מדובר בקמפיין סופר מוצלח עבור המרכז לחקר ה-ALS, מחלה חשוכת מרפא ונדירה הפוגעת בתאי העצב המוטוריים ומובילה לשיתוק. לפי נתונים שהתפרסמו עד כה, נאספו כבר יותר מ-8 מיליון מתרומות במשך שבועיים. עם זאת יש מי שטוענים שהקמפיין דווקא שם את המחלה בצד ומעודד אנשים להצטלם כשהם חוטפים מקלחת ומאתגרים את חבריהם, מבלי לתרום דבר.

כך או אחרת, יש כבר אושיה בכירה שהחליטה למנוע מאתנו את הזכות לראות אותה נשטפת במי קרח. מדובר בנשיא ארה"ב, ברק אובמה, שקיבל את האתגר מג'סטין ביבר ומאת'ל קנדי (הנציגה המבוגרת ביותר של המשפחה המפורסמת), אך סירב בנימוס. "הנשיא מודה לגברת קנדי שחשבה עליו, הוא יתרום את הכסף במהלך השבוע", נמסר בהודעה רשמית מטעם הבית הלבן.

ובגלל שאי אפשר להפסיק את המקלחת ההמונית הזאת, הנה עוד כמה כוכבים נשטפים להנאתכם:

כריס פראט

ג'יי ג'יי אברמס

ג'סטין ביבר

סלינה גומז

לינה דנהאם

קיילי ג'נר (לא באמת חשבתם שהקרדשיאניות יוותרו על זה, נכון?)